• MG98

Ni som fått missfall

. . . Berätta gärna om era solskenshistorier ❤️ 

Jag och sambon vill bli föräldrar och har genomgått ett första försök men glädjen från plusset suddades ut snabbt med tidigt missfall i vecka 5. 

Ni som varit i liknande sits, hur har det gått efteråt? 

• Svar på tråden Ni som fått missfall
  • cutepenguin

Fick ett MA i vecka 10 (embryot hade dött redan i vecka 5). Hann få mens två gånger sen blev jag gravid med tvillingar som är 6 månader nu.

• MG98
    cutepenguin skrev 2024-11-11 12:52:30 följande:

Fick ett MA i vecka 10 (embryot hade dött redan i vecka 5). Hann få mens två gånger sen blev jag gravid med tvillingar som är 6 månader nu.

Fint att höra! Var det svårt att hantera känslor och oro under den graviditeten efteråt? 

• cutepenguin
    MG98 skrev 2024-11-11 12:55:31 följande:

Fint att höra! Var det svårt att hantera känslor och oro under den graviditeten efteråt? 

Ja. Sen är ju tvillingar lite speciellt men framförallt högre risk för missfall, men hade varit lika orolig oavsett om det varit en i magen. Fick ju tack vare att det var tvillingar gå på sjukt många ultraljud vilket var lugnande, hade jag väntat en hade jag nog betalat för en hel del privata 😅

• Cececilia

Vår första graviditet blev ma v12, tog oss väldigt hårt. Vi hade lite strul att få ordning på cykeln igen och lite annat som ställde till det. Men efter ett år och precis innan vi skulle skicka in journaler från fertilitetsutredningar för ivfhjälp fick vi plus på stickan 🙏 Nu har vi äntligen vår efterlängtade bebis här ????

• Sanso

Första gången jag blev gravid tog det slut lika snabbt, ett tidigt missfall precis som för dig. En månad senare plussade vi igen, och snart fyller vårt barn två år 😊 Det är tufft, men det kan vända till något fint fortare än man vågar tro ❤️

• MG98
    Sanso skrev 2024-11-11 20:21:09 följande:

Första gången jag blev gravid tog det slut lika snabbt, ett tidigt missfall precis som för dig. En månad senare plussade vi igen, och snart fyller vårt barn två år 😊 Det är tufft, men det kan vända till något fint fortare än man vågar tro ❤️

Så fint! Hoppas på det! Men känns som det kommer vara svårare att glädjas över ett plus från och med nu. Nu vet vi ju att det kan slitas ifrån oss lika lätt, om inte lättare. 

Framtiden får utvisa men otroligt lugnande att höra på historier som din! ????🏼 

Svar på tråden Ni som fått missfall