• Anonym (Tjejen)

Är det okej att ha killkompisar?

Jag har en fråga som jag skulle behöva lite hjälp med.
    Jag har en pojkvän sen lite över 1 år tillbaka som inte tycker om att jag har killkompisar, det finns en speciell kille som han inte alls tycker om eftersom jag hade sex med honom några gånger för över 5 år sedan (jag är 20 nu) men efter det så har vi bara varit vänner. jag tycker det känns fel att avsluta en vänskap på 5 år men han vill inte att jag ska vara vän med honom. Andra killkompisar har hag brytit kontakten med då dom vänskaperna inte betyder lika mycket.
    Nu känner min kille att jag inte investerar i denna relation men jag tycker något helt annat, för en månad sen gjorde jag en abort för hans skull trots att jag ville behålla det och för längesen var han otrogen (skrev med en annan tjej och sov med henne 1 gång men gjorde inget fysiskt) men jag beslöt mig för att förlåta honom. Jag har aldrig gjort något för att bryta tilliten som han har för mig så förstår inte varför en killkompis skulle vara problemet, trots det som hände när jag var 14/15 år.
    Jag har även bett min kille följa med och träffa min kompis men det vill han inte och nu har kompisen flyttat 3 timmar bort så det blir svårare nu. 
    Vill även tillägga att han brukar gå igenom min telefon när jag sover trots att jag har bett han att sluta flera gånger och att jag vill vara med om han går igenom den. Jag förstår inte varför han inte litar på mig.

Har jag fel i att tycka det är okej att behålla min killkompis?

• Svar på tråden Är det okej att ha killkompisar?
  • Anonym (Loka)

Jag tycker du ska behålla din killkompis och dumpa din pojkvän. Det han gör är inte ok. 

• Anonym (Igen)

Räckte inte förra tråden??

• Anonym (Alice)

Vill man inte att ens tjej ska ha killkompisar så ska man inte bli ihop med en tjej som har killkompisar. 

Att bli tillsammans med någon och sedan i efterhand försöka forma personen till den man egentligen vill ha är som gjort för att gå åt pipan.

• Anonym (Igen)

Och för att svara (om du inte är samma människa, men storyn lät verkligen lika) så JA det är självklart ok att ha killkompisar. Frågan är mer, får du inte ha några alls (kontrollerande kille, dumpa NU) eller är det bara de du legat med som är ett problem (känsligt och förståeligt)?

• Anonym (Tjejen)

Det är samma, jag kände att jag fick mer svar om vårat förhållande än själva frågan i att ha killkompisar så jag omformulerade frågan bara.
    Han ogillar att jag har killkompisar över huvud taget så kan inte umgås med någon själv osv men just denna jag legat mer var mer känslig så han behövde jag blockera helt.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Igen) skrev 2024-11-11 11:16:34 följande:

Och för att svara (om du inte är samma människa, men storyn lät verkligen lika) så JA det är självklart ok att ha killkompisar. Frågan är mer, får du inte ha några alls (kontrollerande kille, dumpa NU) eller är det bara de du legat med som är ett problem (känsligt och förståeligt)?

Det är samma, jag kände att jag fick mer svar om vårat förhållande än själva frågan i att ha killkompisar så jag omformulerade frågan bara.
    Han ogillar att jag har killkompisar över huvud taget så kan inte umgås med någon själv osv men just denna jag legat mer var mer känslig så han behövde jag blockera helt.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-11-11 11:44:40 följande:

Och du har startat en tredje tråd också, eller?

Hur som helst. Jag skrev svar längre upp om hur jag tänker, för det beror verkligen på hur situationen ser ut.
  • Hjelm

Ni ska helt uppenbarligen inte vara ihop. Du är bara 20. Lämna och gå vidare.

• Anonym (L)

Ts, SPRING. Han kommer inte att bättra sig, han kommer att bli kontrollerande och bestämma över dig totalt. Du är ung- det ska inte vara så här någonsin. Om du inte får de svar du vill ha när du startar trådar tycker jag att du ska låta bli, om du inte tänker lyssna på svaren. 

Svar på tråden Är det okej att ha killkompisar?