• Anonym (J)

Varför säger man "om du vill"?

Min kilel jag jag sågs i fredags och hade det kul. Innan vi skildes åt frågade han om vi skulle ses söndagen (dvs igår). Han hade lite grejer att fixa innan och vi bestämde oss för att han skulle höra av sig om tid när han var klar.

Kring 14-tiden får jag ett sms där han säger att " klar om en timme, ses då om du vill?"

Varför detta "om du vill"? Får det att låta som att han egentligen hade kunnat skippa ses. Nu sågs vi och hade det trevligt men undrar om det bara är jag som tycker detya "om du vill" låter lite smått som att den andre inte vill egentligen? Övertänker jag?

• Svar på tråden Varför säger man "om du vill"?
  • Lynx123

En enkel artighetsfras. Så säger man för att inte verka som den som ska bestämma allt.

• Anonym (Dramaqueen)
    Anonym (J) skrev 2024-11-11 09:09:48 följande:

Min kilel jag jag sågs i fredags och hade det kul. Innan vi skildes åt frågade han om vi skulle ses söndagen (dvs igår). Han hade lite grejer att fixa innan och vi bestämde oss för att han skulle höra av sig om tid när han var klar.

Kring 14-tiden får jag ett sms där han säger att " klar om en timme, ses då om du vill?"

Varför detta "om du vill"? Får det att låta som att han egentligen hade kunnat skippa ses. Nu sågs vi och hade det trevligt men undrar om det bara är jag som tycker detya "om du vill" låter lite smått som att den andre inte vill egentligen? Övertänker jag?

Det betyder att han inte är intresserad. Lika bra att du gör slut

Eller så slutar du bara överanalysera varenda kommatecken och stavelse.

• Anonym (Catherine)

Ja, du övertänker något enormt. 

Jag älskar män, men de är inte så svåra att förstå sig på. Tvärtom och det är därför jag älskar dem. Det är inte så komplicerat. 

• Giftskåneman

Han undrar bara om du vill ses, du har sagt eller gjort nåt som får honom att undra om du vill träffa honom.

• EpicF

Artighetsfråga.
    Han frågade av hänsyn eftersol du hade kunnat ha andra planer, eftersom inte hade bestämt något på förhand. 

Har ni nyligen blivit tillsammans? 

• Anonym (K)

Herregud så övertolkat. Killen visar att han inte tränger sig på och frågar respektfullt om du VILL ses. Även när killar gör 100 % rätt så ska det klagas!

• Anonym (J)
    EpicF skrev 2024-11-11 10:22:42 följande:

Artighetsfråga.
    Han frågade av hänsyn eftersol du hade kunnat ha andra planer, eftersom inte hade bestämt något på förhand. 

Har ni nyligen blivit tillsammans? 

Vi bestämde ses, bara tiden var oklar.

Varit tillsammans i 4 månader ungefär
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2024-11-11 10:28:36 följande:
    Vi bestämde ses, bara tiden var oklar.

Varit tillsammans i 4 månader ungefär
    Ja, och när han var färdig hade du kunnat planerat annat. Det var en artighetsfråga och inget annat. 

4 månader. Ja, det kan förklara varför du övertolkade. 
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2024-11-11 10:36:12 följande:
    Ja, och när han var färdig hade du kunnat planerat annat. Det var en artighetsfråga och inget annat. 

4 månader. Ja, det kan förklara varför du övertolkade. 
    Jag är en person som övertolkar ibland så vete tusan om det har med längden på relationen att göra.
  • Mentat
    Anonym (J) skrev 2024-11-11 09:09:48 följande:

Du övertolkar något helt horribelt. Det kan ju ha hänt något hos dig som gör att du plötsligt inte kan ses. Han vill ses men kollar så att du fortfarande vill det.
  • jeolpeol

Oj, jag har aldrig tänkt på att det skulle kunna tolkas så. Jag tycker snarare att det känns lite vädjande än att det tyder på bristande intresse. Ungefär "jag vill gärna ses om en timme, är du redo då, annars kan jag vänta".

Svar på tråden Varför säger man "om du vill"?