• Mmmbopp

Hur gjorde ni?

Jag har gått in i v.8 (7+0) idag och jag har sån extrem trötthet och mår så fruktansvärt illa mest hela tiden. Jag går en lärlingsutbildning för att bli barnskötare, men jag känner att tröttheten och illamåendet gör att jag inte klarar det just nu, kommer inte upp på morgonen för jag bara vill sova, för att sen fortsätta vara trött och vilja sova resten av dagen... tröttheten gör mig så fruktansvärt omotiverad till allt..

Min pojkvän är skrockfull och tror på att det get otur om man berättar för tidigt, så att jag ska berätta för min lärare och handledare är inget han vill. 

Min barnmorska tipsade om åksjuketuggummi... men just nu hade jag bara velat bli sjukskriven tills den här tröttheten går över.

Hur har ni gjort? 

• Svar på tråden Hur gjorde ni?
  • Anonym (Ok)

Varför inte lyssna på din barnmorska? 

• Anonym (M)

Skrock är löjligt, det händer inget med barnet eller dig för att man berättar, men eftersom mf är vanligast i första trimestern vill många vänta till efter den perioden. I ditt fall vore det bra att prata med chefen redan nu eftersom hormonerna påverkar dig så starkt. Lycka till!

Svar på tråden Hur gjorde ni?