Anonym (erg) skrev 2025-03-24 19:01:55 följande:
Låter som du och din kollega har haft ihop det vid något tillfälle men att du ångrat dig och nu är han extremt otrevlig mot dig?
Menar, att börja klanka ner på ens kollegas partner sådär och kallar dig för H... hör inte till vanligheterna direkt utan att det finns någon historia bakom?
Hej. Jag kan förstå att du undrar med tanke på att han beter sig gränslöst mot en kollega, men det är inte så. Vi har inte haft ihop det och hans beteende förbryllar mig, därför skriver jag här. Har aldrig varit med om att kallas hora av en kollega för att jag pratar med annan kollega. ej heller förlöjligad, erfarit olika sorters kränkningar, gaslighting i kombination med komplimanger, gentlemannamässigt beteende, nästan uppvaktad mm. Han känner mig knappt, vi hann jobba ihop 1 år ganska exakt innan jag bad om förflyttning. Jag känner en otrolig avsky ifrån honom fortfarande. Finns det någon diagnos när det gäller hans konstiga beteende? Jag vet ärligt talat inte vad jag har gjort honom och han vägrade svara när jag tidigare frågade honom.