• Anonym (TS)

Hur mycket ser era barn på tv i skolan, och hur mycket gjorde såg ni på tv i skolan?

Har funderaringar på kvällen.
    Reflekterar över min skolgång. Vi såg på EXTREMT mycket tv i skolan, så mycket det är löjligt. Ibland hade varit okej, kanske någon dokumentär  eller så, men absolut hela tiden och filmer men ungefär noll undervisningsvärde. Pirates of the caribbean på lektionerna. 

• Svar på tråden Hur mycket ser era barn på tv i skolan, och hur mycket gjorde såg ni på tv i skolan?
  • Anonym (may I?)

Får jag svara fast jag fortfarande går i skolan (gymnasiet)?

Inte så mycket. I lågstadiet var det ju ganska mycket, varannan fredag såg vi film ungefär men sedan var det inte mycket. I mellanstadiet gick vi på bio 3 gånger och såg vanliga filmer så att säga. 3 gånger gick vi på Cosmonova och såg dokumentärfilmer. I klassrummet såg vi 2 filmer, musikaler vi skulle sätta upp båda gångerna. I högstadiet såg vi bara dokumentärer, kanske 2-3 per termin och delar av Schindler's List. Nu i gymnasiet tror jag inte vi har sett en enda film, varken doku eller annan.

Å andra sidan har vi sett en del videolektioner och sånt, genom hela min skola, men då tittar man mer för sig själv om man behöver en extra genomgång, på den egna datorn.

• Tow2Mater

Räknas projektor som TV var det typ hacke-hackspett varje fredag. Lite tråkiga UR dokumentärer emellanåt, en del engelskafilmer på engelskatimmar, och naturligtvis fick vi se varje gång Ingemar Stenmark åkte :)

Barnet har jag ingen aning om.

Svar på tråden Hur mycket ser era barn på tv i skolan, och hur mycket gjorde såg ni på tv i skolan?