• Anonym (H)

Hur förhålla sig till kompisen? Verkar han intresserad?

Jag hos en kille jag träffar, han är från usa och jag är hos honom. I fredags träffade jag några av hans kompisar för första gången och två av dem var särskilt trevliga mot mig och intresserade av att prata med mig och lära känna mig, speciellt den ena av dem - han hälsade på mig och pratade med mig, startade konversationer med mig och ställde frågor till mig, frågor som handlar om mig och vem jag är. Vi var på en bar och alla hade druckit något. Jag kunde se att han tittade på mig ibland, och att han log mot mig. Och så fort min kille gick iväg någonstans, typ på toaletten, så började han prata med mig. Han sa också att min kille har pratat mycket om mig, och att han har ett stort hjärta och så där. Han gav mig komplimanger och sa att min engelska är 10/10 och jämförde med andra personer han har träffat, och han sa att jag är en vacker kvinna och att min kille är en jättebra man. Han var i alla fall jättesnäll.

Vi ska senare träffa dessa personer igen och den här killen kommer att vara där, men jag vet inte hur jag ska förhålla mig till honom? Vill inte att det ska bli något problem eller att folk ska få för sig att jag försöker något med honom. Verkar han intresserad? Är det vanligt att sånt händer? Tror ni att detta var obetydligt och att jag bara kan fortsätta vara som vanligt mot honom och trevlig? 
  • Svar på tråden Hur förhålla sig till kompisen? Verkar han intresserad?
  • Anonym (Nn)

Som jag förstår det är denna kille också amerikan? Det är väldigt vanligt att de har ett mer öppet och socialt beteende som vi svenskar inte är så vana vid. Det är ofta väldigt trevligt och de kan snacka mycket, tycker det låter mer som att han var glad för sin väns skull och ville se till att du inte kände dig ensam när din kille gick på toa osv. 

Var bara trevlig tillbaka och häng med i snacket så kommer det säkert inte vara några problem. Försök prata med flera personer än bara honom och lär känna hans andra vänner också. 

• Anonym (C)
    Anonym (H) skrev 2024-11-10 16:35:36 följande:
     Är det vanligt att sånt händer? 
    Skulle säga att som kille är det normalt att ha killar i sin vänskapskrets som försöker att flörta med deras flickvänner..

Det har hänt iaf mig minst två gånger, och dessa är inte någons polare.. 

Hur du ska förhålla dig till det, är att vara normal och trevlig om du känner för det. Sen visar du att du vill spendera tid med eller hänga med din pojkvän.

Kan dra upp ett exempel från en av mina ex. Bjöd hem henne för att hon skulle få träffa några av mina polare. Vi drack lite, och jag kunde tydligen inte dricka vin så var tvungen att gå o lägga mig för det kändes som att man blivit däckad av nått i huvudet. 

När jag vaknade så gick jag och satte mig med dom igen, och en av "polarna" började då att försöka peaka eller "dominera" mig. Igenom att säga sånt som att "du kan väl gå o lägga dig igen?".. 

Fånigt beteende ifrån hans sida i mitt tycke så jag ignorerade det, och min flickvän visade att det var mig hon ville sitta med, igenom att komma och sätta sig på mig.
Svar på tråden Hur förhålla sig till kompisen? Verkar han intresserad?