• Anonym (TS)

Vad tycker ni barn om era pappor som har flickvänner i er ålder?

Mellan mig och min mans barn skiljer det sig bara några år. 

Jag är nyfiken på hur andra som är barnen till dessa pappor egentligen känner om detta?

När vi är ute på restaurang så tror ju folk att jag också är hans dotter ibland, ibland tror folk att hans son är min man och sånna saker kan liksom hända. 

Ni som inte har egen erfarenhet av detta, vad skulle ni tycka om er pappa gifte sig med någon som var typ yngre än dig eller max 10 år äldre än dig? 

• Svar på tråden Vad tycker ni barn om era pappor som har flickvänner i er ålder?
  • Anonym (Beror på.)

Tror att det även kan ha med ålder att göra.
    Kanske en 20 åring tycker att kan vara pinsamt att pappa har en nästan lika gammal flickvän som en själv, då lever man ju oftast studentliv och inte fullt vuxenliv och man har många kompisar som lever samma sorts liv. dvs pluggar,
    reser, inte skaffat eget permanent boende osv. Då kan det vara känsligt för vissa,
    som att pappa fastnat i en åldersfas.
    Är man däremot äldre och lever familjeliv och pappan och den nya kvinnan också gör det är man ju mer på samma vuxennivå som sin pappa och pappa lever just vuxenliv. 
    Men mycket beror ju på personerna både barnen och den nya partnern och hur dom är och går ihop.

• Anonym (Linda)

Här är förhållandet tvärtom men jag svarar ändå.

Mitt äldsta barn är 6 år yngre än min partner och det har aldrig varit minsta lilla problem.

Tror att det finns två anledningar till att det gått så smidigt för oss. För det första är "barnet" i fråga 40 år och för det andra är det en son.
    Min yngre son är i ålder att partnern åldersmässigt skulle kunna vara hans pappa, inga problem där heller.

Dock är vi som sagt äldre, sonen 40, jag 58 och min man 46.

• Anonym (droppen)

Jag hade redan ett taskigt förhållande till min pappa, som var jävligt kladdig på mig, så när han skaffade sig en 18-åring när jag var 16 som var extremt lik mig så var det tack och hej. Jag varnade henne. Hon var den första i en nu ganska lång rad av unga flickor som ser ut som hans dotter.

• Anonym (Ok)
    Anonym (droppen) skrev 2024-11-10 17:57:03 följande:

Jag hade redan ett taskigt förhållande till min pappa, som var jävligt kladdig på mig, så när han skaffade sig en 18-åring när jag var 16 som var extremt lik mig så var det tack och hej. Jag varnade henne. Hon var den första i en nu ganska lång rad av unga flickor som ser ut som hans dotter.

Det lät lite ofräscht.
  • Anonym (borderlina)

Är närmare min mans dotter i ålder än jag är till min man. Men jag har inte upplevt att hon har sett det som ett problem.

Det hon har haft problem med var att vi var först ihop, jag lämnade och sedan 2 år senare blev vi ihop igen. Att jag sårade hennes pappa då jag lämnade.

Hon har sagt att jag är så glad att ni är tillsammans igen och pappa är så lycklig med dig men sårar du honom igen "då jävlar". Även hennes mamma, min mans exfru verkar ha den uppfattningen att hon gillar mig, ser att min man är glad med mig men att hon är rädd att jag sårar honom igen. vilket jag naturligtvis inte skall göra.

Fast lite olika, varför tror jag. Dottern gillar mig men jag tror mamman gillar mitt utseende och vet att min man också gör det och han är så snäll och fin och förtjänar någon ung och snygg och att ha roligt i livet. Så kanske lite så att hon inte ser mig som en riktig person utan någon som är typ en sexleksak han har gjort sig förtjänt av för att han är så snäll? kanske övertolkar och det är min egen osäkerhet. Men så länge han inte tröttnar på sin sexleksak så är det väl ok tycker jag om det är så.  

• Anonym (T)

Det är bra, då kan vi dela medans gubben är o jobbar.

• Anonym (Ok)

Jag tror det är väldigt ovanligt bland vanligt folk. Kändisar gör det ju hela tiden.

• Anonym (droppen)
    Anonym (Ok) skrev 2024-11-10 18:34:16 följande:
    Det lät lite ofräscht.
    Det känns lite ofräscht. Om vi ska ta i i underkant.
  • Anonym (J)

Känner en tjej som blev tillsammans mef sin bästa kompis pappa. Han var då ca 55, hon 20. Han var tillsammans med sin fru/kompisens mamma då fortfarande. 

Han fick barn med den här tjejen. Frun tog hand om barnet utan att veta att det var hans barn. 

Till slut kom allt fram. Barnet är nu 14. De är ihop än. Han och frun är vänner fortfarande. 

Ofattbart 

• Anonym (J)

Alltså, tjejen blev ihop med mannen istället den när allt kom fram och de är med varann än. Frun och han är vänner. 

Svar på tråden Vad tycker ni barn om era pappor som har flickvänner i er ålder?