• Anonym (E)

Är alla killar såhär äckliga?

Min kille är ohygienisk och använder ibland inte papper om han bara kissat, tvättar inte alltid händerna innan han ska laga mat och kan låta disk stå framme och mögla. Han bryr sig inte om det är bajsstänk kvar i toan efter han bsjsat och glömmer ibland och spola om han kissat. Är alla killar såhär äckliga eller är det bara min kille?

• Svar på tråden Är alla killar såhär äckliga?
  • Anonym (Ungkarl)

Det låter som en typisk ungkarl

• Anonym (Slarvar ibland)

Jag kan ibland slarva med vissa av dessa saker som singel i mitt ensamboende, men aldrig som sambo eller när jag varit med/hos flickvän.

• Dexter dot com

Nej! Vad har han för förklaring till att han är så ohygienisk och tycker det är ok att utsätta andra för detta?

• Anonym (Nej!)

Psykisk sjukdom eller diagnos med oförmåga att förstå hur andra mår och känner? Avsaknad av respekt för andra.

• Anonym (aldrig en mebis)

Det är inte bara din kille, minst en av fem män har så dålig hygien att kvinnor äcklas av att leva med dem.

En vuxen borde kunna klara av hygienregler man får lära sig i förskolan, annars är det nog så att han har betydligt fler fel som du bara inte är medveten om ännu.

• Anonym (EE)

Är 60 år och har haft många förhållanden, varit gift, sambo och har många manliga vänner och släktingar. Har aldrig träffat på någon man som gjort något av detta. Döm inte alla män efter en snuskig kille. 

• Anonym (Städare)

Alla är inte sådana men han är tyvärr inte ensam. 

Jag har lärt mig att spola först, innan jag lyfter locket och sprutar rengöringsmedel i toan. Då slipper jag se vad folk lämnat efter sig.

Det finns en kultur bland vissa män som säger att det är manligt att vara snuskig. Och det finns även alldeles för många kvinnor som ursäktar sin partners och sina söners beteende med att de är killar och därför inte kan bättre.

• Anonym (Hello)

Nej, alla killar är inte såna. Många är fräschare, några är värre. Bor han ensam eller bor ni ihop? 

Bor man ensam kan man ju vara hur sluskig man vill (inom gränserna för hyresvärden/styrelsen). Men delar man bostad får man ju steppa upp och jämka så att man når en nivå alla i hushållet är ok med. 

• Mickezzz

Nej,
    dock finns det nog ganska många I alla åldersgrupper.

Tycker man märker det ganska fort på en person.
    långt innan man går in i ett förhållande iallafall.

Men att bli äcklad av sin partner då bör man avsluta relationen.

• Anonym (aldrig en mebis)
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-10 06:56:04 följande:

Psykisk sjukdom eller diagnos med oförmåga att förstå hur andra mår och känner? Avsaknad av respekt för andra.

Nej, det är oftast inte en fråga om diagnoser, därtill är dessa män alldeles för många. Och många med diagnoser lär sig ändå ha hygien som överträffar förskolenivå.

Sluta ursäkta vuxna män som äcklar sig!
  • Anonym (Queen)

Kiss och bajsrester ska man dölja från sin älskade partner tänker jag.

• Fiona M

Dålig hygien går bort så jag skulle aldrig bli tillsammans med ngn som beter sig som du beskriver.
    Jag tror inte många män är så.

• Anonym (Queen)

Minst en dusch varje dag och städa sin lägenhet,lakan regelbundet och kläder ska vara rena.

• Anonym (Queen)

byta lakan en gång i veckan eller minst 3 gånger i månader .Tvätta detta i 60 eller 90 grader !

• Anonym (Meh)

Jaa en del killar är sånna och dem ändrar sig heller inte med tiden och dem går inte att förändra. Det du ser är vad du får. Gör ett val att stanna i relationen eller känn efter om du skulle känna dig värd något som faller dig bättre i smaken! All lycka till dig! Från en tjej som skilt sig ifrån en sånn kille

Svar på tråden Är alla killar såhär äckliga?