• Anonym (Mellson)

Ihop med min kill-kompis bästa kompis. Hamnar emellan..

Hej

jag är 45.
    sedan 20 år har jag haft en killkompis som varit en jättefin och nära vän. Väldigt många har genom åren undrat varför inte vi blir ihop. Men det har aldrig varit aktuellt. nånsin. Vi hånglade en gång när vi var 20 år. Det fick liksom räcka. Efter det visste vi

sedan har vi båda gift oss, fått bar, och nu är vi båda skilda.

för ett år sedan träffade jag på hans fest, hans bästa kompis. Ocj det sa bara pang. Blev störtförälskade och är det fortfarande.

vad är rimligt och orimligt att tänka på i den här situationen?

men jag märker att min nya kille, låt oss kalla honom Peter, tycker det är lite knepigt att jag är så bea kompis med Kalle. 

ni vet. En kompis pratar man ju annorlunda med än en pojkvän? 

jag har i vart fall hedrat åt alla håll att jag inte pratar om ?hemliga? grejjer med någon av dom. Alltså ?läcker?.

men kan ändå känna att peter tycker det är lite jobbigt. Som till exempel nu, när jag är pch hälsar på kalle och hans barn i en annan stad i sverige, bor över helgen. Badar bygger öl och gör musik. Som vi alltid gör.hjälp. 
    vad är rimligt och vad är orimligt i den här situationen??

• Svar på tråden Ihop med min kill-kompis bästa kompis. Hamnar emellan..
  • MsM84

Är problemet att de är kompisar eller att din bästa kompis är kille?

• Anonym (jury)
    Anonym (Mellson) skrev 2024-11-09 16:39:36 följande:

men kan ändå känna att peter tycker det är lite jobbigt. Som till exempel nu, när jag är pch hälsar på kalle och hans barn i en annan stad i sverige, bor över helgen. Badar bygger öl och gör musik. Som vi alltid gör.hjälp. 
    vad är rimligt och vad är orimligt i den här situationen??

Tycker det verkar lite överdrivet att hälsa på Kalle så där i en annan stad över en helg. Det borde du själv kunna inse.

Fattar inte helt historien om Kalle är den gamla kompisen eller kompisens kompis som du blivit så betagen i. Men oavsett vad verkar du inte vara särskilt engagerad i Peter när du gör såna grejer.
  • Anonym (S)

Bada med andra män när man är i en relation är inte ok. Låter också lite överdrivet att sova över en hel helg. Jag förstår att Pelle känner sig obekväm med detta.

• Anonym (Oj)

Konstigt att din kompis bästa vän inte vet om om er vänskap, ni har ju varit vänner i 25 år. Menar du att din kompis aldrig pratat om dig med Peter?

• Anonym (Ok)

Jag tycker att Peter får acceptera din vänskap med Kalle och ert sätt att umgås. Ni har varit vänner länge och hade ni velat hoppa i säng med varandra hade det väl redan skett. Varför skulle det ske nu när du blivit kär i någon annan?

Sen kan jag förstå att det känns lite jobbigt och konstigt för Peter att du är med en annan man. Kanske extra konstigt att det är någon han också känner (fast det borde ju kännas tryggare). Någon slags avundssjuka att ni två har er grej själva fastän ni alla tre numera känner varandra.

Men han får helt enkelt bita ihop!

• Anonym (Ok)

Sen tänker jag att eftersom ni alla tre känner varandra kanske det skulle vara rimligt om ni umgicks mer alla tre framåt.

• Anonym (Lite WT över den)

TS - Kunde du inte valt någon annan kille? Det är verkligen som att be om problem när man sätter sig i denna sits som du gjort.

• Dexter dot com

Vad är det Peter tycker är jobbigt med er vänskap och varför är Peter inte med när du hälsar på Kalle?

• Anonym (Mellson)
    Dexter dot com skrev 2024-11-10 08:47:03 följande:

Vad är det Peter tycker är jobbigt med er vänskap och varför är Peter inte med när du hälsar på Kalle?

Han kunde inte den här gången. Men han är ofta med när vi ses. 
  • Anonym (Mellson)
    Anonym (Oj) skrev 2024-11-09 18:14:12 följande:

Konstigt att din kompis bästa vän inte vet om om er vänskap, ni har ju varit vänner i 25 år. Menar du att din kompis aldrig pratat om dig med Peter?

Jo. Men vi har bott i olika länder så då kanske man inte har koll på sin kompis kompisar. Nu bor vi alla i samma stad :)
  • Anonym (Mellson)
    Dexter dot com skrev 2024-11-10 08:47:03 följande:

Nämen han är ändå bra på att vänja sig. Jag förstår det är annorlunda. Han var inte med den här gången för han jobbade. 

vi ses allihopa ibland, och ibland bara dom två.

• Anonym (Mellson)
    Anonym (Lite WT över den) skrev 2024-11-10 08:44:31 följande:

TS - Kunde du inte valt någon annan kille? Det är verkligen som att be om problem när man sätter sig i denna sits som du gjort.

Hehe svårt att stå emot drabbande kärlek. Vill inte behöva välja bort någon. Tänker inte göra det heller. 
  • Anonym (Mellson)
    MsM84 skrev 2024-11-09 16:52:37 följande:

Är problemet att de är kompisar eller att din bästa kompis är kille?

Utmaningen är väl det här att min bästa kompis är kille. Verkar vara så himla ovanlig, synd tycker jag. 

jag har ju fler bästisar än bara han såklart. Men ändå.

Svar på tråden Ihop med min kill-kompis bästa kompis. Hamnar emellan..