• Anonym (MM)

Hjälp, vad vet vi om 4.e utvecklingsfasen!

Hej! 

Med min son kämpade vi hans första månad med vagn och napp och sömn. 

När han blev 3,5 månad hände något. 
    han gråter så plötsligt! Han gråter otröstligt mitt i natten, han somnar knappt utan gråt, han vägrar napp och vägrar vagn igen.
    Enda som funkar är babysittern.

han vill knappt till pappa.. 
    är detta en del av utvecklingsfasen? och blir det bättre? 

för idag blir han fyra månader och det känns som en evighet. 

tacksam för svar! 

• Svar på tråden Hjälp, vad vet vi om 4.e utvecklingsfasen!
  • Anonym (Mor)

Eller så är han bara bebis. Det är många faser, bebisar gråter. Det går inte att förklara allt. Min sov hela nätter fram till 4 mån, nåt hände där, fas, utvecklingssprång, ja kanske. Förr eller senare ändras det igen.

kanske är han redo för sittdelen i vagnen? Jag bytte vid 4 mån för då vägrade min son ligga i vagnen, sitta gick toppen.

• Anonym (MM)
    Anonym (Mor) skrev 2024-11-10 23:27:26 följande:

Eller så är han bara bebis. Det är många faser, bebisar gråter. Det går inte att förklara allt. Min sov hela nätter fram till 4 mån, nåt hände där, fas, utvecklingssprång, ja kanske. Förr eller senare ändras det igen.

kanske är han redo för sittdelen i vagnen? Jag bytte vid 4 mån för då vägrade min son ligga i vagnen, sitta gick toppen.

Ja sittdelen har funkat med lite leksaker i handen, gråtet har tack och lov blivit mindre. Men sömnen på nätterna är fortfarande tuffa. vaknar nämligen väldigt ofta. Men det blir nog bra snart 🙏
Svar på tråden Hjälp, vad vet vi om 4.e utvecklingsfasen!