• Anonym (Sex)

Gå till sexolog som man??

Kan man gå till sexolog som en man. 99 procent av alla sexologer är kvinnor o jag tänker hur kan de förstå o hjälpa mig? 

Sen ser dem väl manlig sexualitet som farlig enligt norm och försöker hämma min sexualitet. 

• Svar på tråden Gå till sexolog som man??
  • Anonym (Känd från TV)

Prata med fråga Olle!

• Anonym (Sex)
    Anonym (Känd från TV) skrev 2024-11-08 23:26:57 följande:

Prata med fråga Olle!

Asså det finns några få manliga men de kostar typ tusenlappar per gång. De man kan träffa via vanliga vården är så gott som bara kvinnor. 
  • Anonym (Känd från TV)
    Anonym (Sex) skrev 2024-11-08 23:28:25 följande:
    Asså det finns några få manliga men de kostar typ tusenlappar per gång. De man kan träffa via vanliga vården är så gott som bara kvinnor. 
    Så det är billigare med kvinnor?
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Känd från TV) skrev 2024-11-08 23:30:43 följande:
    Så det är billigare med kvinnor?
    Inte för att dem är kvinnor per se. 
    Men de sexologer som.är anslutna till vårdcentraler eller på annat sätt subventionerade via regionen så betalar du bara vanlig patientavgift och de råkar vara kvinnor. 

De andra är privata företag o måste då ta tusenlappar. 
  • Anonym (Blyger)

Jag har gått till en kvinnlig sexolog ansluten till vården. Blivit bemött respektfullt och icke dömande. Hon är dessutom otroligt sexpositiv och uppmuntrar att prova saker (med samtycke) som skulle få tummen ned på detta forum. Har en massa praktiska tips om hur man kan tänka, känna och göra.

• Anonym (Känd från TV)
    Anonym (Blyger) skrev 2024-11-09 10:35:23 följande:

Jag har gått till en kvinnlig sexolog ansluten till vården. Blivit bemött respektfullt och icke dömande. Hon är dessutom otroligt sexpositiv och uppmuntrar att prova saker (med samtycke) som skulle få tummen ned på detta forum. Har en massa praktiska tips om hur man kan tänka, känna och göra.

Vi är så rädda att inte uttrycka oss korrekt, så vi behöver inkludera att det är med samtycke. Är inte det självklart i en vanlig diskussion? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Känd från TV) skrev 2024-11-09 11:35:41 följande:
    Vi är så rädda att inte uttrycka oss korrekt, så vi behöver inkludera att det är med samtycke. Är inte det självklart i en vanlig diskussion? 
    I vanliga fall ja. Här på FL, nej. Här kan man inte vara övertydlig nog. Tyvärr befogat då många anser sig ha rättigheter de inte har.
Svar på tråden Gå till sexolog som man??