Hur bör jag agera
Jag har en nära vänskap med en person vi kan kalla Fredrik. Vi har känt varandra länge och hittills trivts i varandras vänskap. Han behövde en del stöd när det tog slut med tjejen senast och vi har blivit ganska tighta. En kväll bjöd han på ett par drinkar och han var ganska på kring att ha sex.
Jag kände lite varför inte, vi är båda singlar och han är attraktiv. Så har det fortsatt ibland efter det. Numera känns det som att det är svårt för oss att prata. Jag har känt mig ganska deprimerad på senaste tiden och funderat över min vänskap med honom. Jag år en person som år väldigt blyg och föredrar nära vänner. Har också svårt med gränssättning och att identifiera mina känslor då jag har Aspbergers. Hur bör jag tänka och agera i det här fallet? Kan man ta paus från en vänskap utan att såra någon? Bör jag sluta umgås med Fredrik helt? Jag pratar gärna med honom men inte så ofta som han hör av sig i nuläget. Jag får känslan av att Fredrik umgås mycket med mig för att trösta sig efter sin flickvän och att ha sex. Jag upplever ofta att han pressar sig till det, varje gång vi umgås.