• Anonym (B)

Renovering hyres

Sitter en lapp i trapphuset att den håller på att planeras renoveringar. Är ett stort hus så vet ej om det kan gälla min lgh.

Hur ofta renoveras vanligen hyreslägenheter? Min lgh renoverades enligt kontraktet 2014, alltså strax över 10 år. Kan de vilja renovera igen?! Eller är det för tidigt? 

• Svar på tråden Renovering hyres
  • Anonym (?)

Fråga hyresvärden. Här renoveras olika saker i tydliga intervall. Väljer man att inte ta t ex nya tapeter när det är dags så får man en liten hyresreduktion.

• Anonym (A)

Det är nog väldigt olika. Vårt kök och badrum gjordes 1991 och det är inte dags på länge för renovering där igen (tyvärr!). Vi har fått erbjudande om nya tapeter en gång under våra 18 år. Dvs det är sparsamt renoverat överlag.
    Borde komma mer ingående information från värden om vad det är som sak renoveras.

• Anonym (f)

Det beror på vad som renoveras. I mina papper från hyresvärden står hur ofta de gör vissa saker men det behöver inte ske just då om hyresgästen inte behöver en ommålad hall tex. Gäller det alla lägenheter är det någon form av långsiktig plan på något, beror på vad.

• Anonym (Marie)

Det där låter som vår hyresvärd. De lämnar ofta "information" som ger fler frågor än svar.

Om er lägenhet totalrenoverades (kök, badrum, fönster, dörrar, golv och väggar) 2014 så borde det inte vara aktuellt att renovera igen redan nu.

Svar på tråden Renovering hyres