• Bambino18

Tempdip?

hoppas någon kan lugna mig lite, jag plussade för två dagar sen och idag så sjönk min temp rejält..
    har ingen blödning eller antydan till blödning, har bara haft som lite molvärk i ryggen sen jag plussade.
    Mina gravidsymtom är väldigt diffusa och kommer och går väldigt svagt under dagarna, kanske inbillar mig att jag så tidigt har symtom men något litet känner jag kanske iallafall.
    Vaknade och kände mig lite frusen på morgonen men under dagen när jag sovit 2 ggr så har jag varit varm osv och även lite små värmevallningar under dagen, tempar med en Apple watch om det spelar roll.
    Jag hade ett missfall i september så därför är jag mer orolig denna gången , då tempade jag i o för sig inte så kan inte jämföra med den grafen!

• Svar på tråden Tempdip?
  • Sucken

Min temperatur åkte bergochdalbana efter jag plussat och trodde att det skulle gå åt pipsvängen. Slutade tempa efter ett tag för jag blev bara stressad av det. I tisdags var jag på KUB i vecka 13+1 och såg ett litet 7 cm foster som låg och viftade på armarna. 🙂 Så bara för att tempen dippar så behöver det inte betyda någonting negativt. Håller tummarna att det går bra för dig! Jag hade heller inte mycket symtom i början. Illamåendet kom i vecka 7 och har varit upp och ner hela tiden. 

• Bambino18
    Sucken skrev 2024-11-07 21:44:09 följande:

Min temperatur åkte bergochdalbana efter jag plussat och trodde att det skulle gå åt pipsvängen. Slutade tempa efter ett tag för jag blev bara stressad av det. I tisdags var jag på KUB i vecka 13+1 och såg ett litet 7 cm foster som låg och viftade på armarna. 🙂 Så bara för att tempen dippar så behöver det inte betyda någonting negativt. Håller tummarna att det går bra för dig! Jag hade heller inte mycket symtom i början. Illamåendet kom i vecka 7 och har varit upp och ner hela tiden. 

Åh vad skönt att höra! Har fått höra av några att min temp verkar väldigt ?låg? generellt? Använder ju Apple watch så själva innertemperaturen i min kropp är säkert högre men tror du jag behöver oroa mig eftersom den är låg ändå?
  • viljaa

Min kurva med mitt flesta barn var en Rocky road. Fanns absolut inget mönster alls 😂 håller tummarna för dig! 

• Anonym (Apple)
    Bambino18 skrev 2024-11-07 22:14:03 följande:
    Åh vad skönt att höra! Har fått höra av några att min temp verkar väldigt ?låg? generellt? Använder ju Apple watch så själva innertemperaturen i min kropp är säkert högre men tror du jag behöver oroa mig eftersom den är låg ändå?
    Det gör jättesto skillnad att mäta handled, min muntemp var imorse 36,57 medan handleden var 35,03.
  • Sucken
    Bambino18 skrev 2024-11-07 22:14:03 följande:
    Jag tror som du säger att mäta runt handleden gör att kroppstemperaturen är lägre. Hade du mätt med vanlig termometer hade det säkert sett annorlunda ut. 🙂 Kan dock inte svara på vad som klassas som låg temperatur. Jag använde mig av en oura-ring och tycker den funkar bra. Om du blir stressad av att se kroppstemperaturen svaja så rekommenderar jag att sluta tempa. Jag blev lugnare när jag inte såg alla temperatur-dippar. Man analyserar alldeles för mycket i onödan.
  • Bambino18
    Sucken skrev 2024-11-09 15:00:52 följande:
    Jag tror som du säger att mäta runt handleden gör att kroppstemperaturen är lägre. Hade du mätt med vanlig termometer hade det säkert sett annorlunda ut. 🙂 Kan dock inte svara på vad som klassas som låg temperatur. Jag använde mig av en oura-ring och tycker den funkar bra. Om du blir stressad av att se kroppstemperaturen svaja så rekommenderar jag att sluta tempa. Jag blev lugnare när jag inte såg alla temperatur-dippar. Man analyserar alldeles för mycket i onödan.
    Okej! Idag så började jag få ljusrosa/bruna/orange flytningar som peppar peppar verkar ha avtagit nu , var mest brunt i slutet och har mycket värk i ryggen / lite i magen men fick 2-3 på digitalt nu på eftermiddagen, samt denna temp imorse..
    känner mig orolig för missfall..
Svar på tråden Tempdip?