• Anonym (Anonym kille)

Jag behöver få olika inblickar

Hej jag och mitt nu före detta partner gjorde precis slut efter 2.5 år vi har haft det bra och vi är väldigt lika som personer. Det tog slut för att hon kände att känslorna inte riktigt fanns kvar, vi har fortfarande kontakt och hon säger att hon inte vill att det ska vara så här och att hon älskar att vara med mig och min närhet, men hon känner inte att känslorna finns kvar nu. Vi har generelt haft det bra men har tagit varandra för givet och dessutom inte gjort något på dagarna förutom att umgås i soffan liksom, lite tappat spänningnen mellan varann. Kan man bygga vidare och försöka efter en tids distans eller tror ni att man bara borde gå vidare

• Svar på tråden Jag behöver få olika inblickar
  • Anonym (F)

Ja det kan man, om hon är villig så klart. Prata med henne, berätta att du inser att ni tagit varandra för givet, fråga om hon är villig att om ett tag försöka igen, att ni kan diskutera lösningar för att inte hamna i slentrian osv.

• Anonym (Granbarr)

Om ni redan från början tog varandra för given och var lite  tråkig redan då ser jag inte att det skulle förändras bara sådär hux flux.  Ni kanske anstränger er i några månader men snart är ni där igen i bekväma soffan med Netflix och mobilen .
    Känslor är färskvara och måste hela tiden underhållas för att finnas kvar och det är inget som görs automatiskt av att man går hemma och tråkar. Tvärtom är det ju så känslor dör. 

Gå vidare i livet är mitt tips och ta med er lärdomarna till nästa förhållande.  Man måste inte hitta på saker hela tiden men man bör ha någon form av liv som inte innehåller tv/mobil/soffa. Att vara bekväm är skönt men det är totalt osexigt och ospännande. 

Odla intressen och hobbys. Ha intressanta jobb som utvecklar er och får er intresserad av annat i livet också.

• Anonym (Anonym kille)

Vi har inte tagit varandra för givet hela förhållandet har skett mer nyligen när min partner började jobba och var då ofta väldigt trött om dagarna, tack för era åsikter

Svar på tråden Jag behöver få olika inblickar