• Anonym (J)

Matchat med chef

Hej! 

Jag har fått ett problem. 
    Jag har matchat med en chef som jobbar inom samma statliga förvaltning som mig. Han jobbar inte inom min enhet men vi samarbetar en del med hans enhet. Visste inte vem han var då jag såg kort och tvärtom. 

Vi har redan bestämt träff nästa vecka och från att ha varit jätteintresserad har jag tappat intresset. Har hög integritet allmänt när det gäller jobb. 

Han skrev att det ska bli trevligt att ses. Vad gör jag? 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Matchat med chef
  • Hjelm

Har du helt tappat intresset för en dejt - av vilken anledning som helst - ställer du såklart in den. Varför behöver du fråga andra om detta?

• Anonym (Hmm)

Jag tycker att du borde ge honom en chans. Arbetsintegritet i all ära, men du vill väl inte vara "gift" med jobbet...? Är inte livet viktigare? Om det blir intressekonflikt på jobbet får ni ta snacket om det, kanske lyfta det redan första gången om hur ni ska hantera det.

• Anonym (Skriv)

Skriv: Jag uppfattade inte vem du var när vi matchade. Som du säkert förstår måste jag backa ur, eftersom du är min chef. Lycka till med ditt sökande.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Skriv) skrev 2024-11-07 16:57:23 följande:

Skriv: Jag uppfattade inte vem du var när vi matchade. Som du säkert förstår måste jag backa ur, eftersom du är min chef. Lycka till med ditt sökande.

Han är inte hennes chef!
  • Anonym (Skriv)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-07 16:58:06 följande:
    Han är inte hennes chef!
    Då får hon väl ändra till "eftersom du är chef på min arbetsplats".
  • Anonym (S)

Skulle gett det en chans faktiskt. Många som är par på arbetsplatser. Jag träffade mitt ex och min man genom jobbet, var faktiskt riktigt kul att vara kollega med sin partner. Känns som man står varandra närmare på något vis när man också delar arbetsplats. Enligt min erfarenhet är det lite mysigt och roligt på något sätt. Haft massor av kollegor som funnits kärleken på jobbet också. Dock får man ha två olika relationer till sin partner. En proffesionell kollega relation och på fritiden ett kärlekspar. Kan man skilja på detta är det inga konstigheter. Du kan ju fortfarande välja att ha hög integritet på jobbet även om du dejtar en person.

Svar på tråden Matchat med chef