Elist95 skrev 2024-11-07 14:31:47 följande:
Är det värt att köpa till första barnet?
Är i v30 och väntar första barnet. Har köpt det mesta men har några lite ?dyrare? inköp kvar. Ni som har erfarenhet av dessa - är det värt pengarna och får man användning för det?
1. Babybrezza - Jag kommer av medicinska skäl inte få amma. Är det värt att köpa en babybrezza formula pro eller räcker det med en flaskvärmare?
2. Sleepcarrier från Najell - Hur länge har mana användning för den och är det nödvändigt att köpa till en vinterbebis som kommer ha åkpåse, overall och filtar i vagnen under dom kallaste månaderna?
3. Babysitter - Detta ska vi köpa en som vi ska få i present av sambons föräldrar. Dock undrar jag vilken som är bäst, Ergobaby eller Babybjörn?
Babybrezza-nej. När barnet blev 4 månader började jag bara använda ljummet vatten från kranen för att blanda ersättningen. Han lever och mår bra än. Han fick också ersättning från tetra som var rumstempererad. Skulle inte ens säga att flaskvärmare är så himla nödvändigt.
Sleepcarrier- Nej. Känns mest som en trendgrej av någon anledning.
Babysitter- 100% ja. Vårat barn älskade att sitta i den fram till 7/8 månader tror jag. Vi har babybjörn. Finns många såna att köpa begagnat för ett billigt pris ☺️
I övrigt- följande din magkänsla. Det som funkar för en bebis kanske inte funkar för en annan. Vissa barn älskar Babysitter tillexempel och andra inte. Det har man ju ingen aning om innan bebis kommer. Vår unge vägrar ju sova i spjälsäng så de pengarna hade man ju gärna tagit tillbaka 🤣
Våra topp 3 grejer till bebis är:
1 Bärsele
2. Babysitter
3. Pyjamasar med dragkedja (barnet levde i dessa dygnet runt den första månaden. Mycket enklare än att hålla på med bodys och byxor)