• Anonym (O)

Medfött navelbråck

Är det någon här som har ett medfött navelbråck och varit gravid? Det börjar Bukta ut ordentligt nu och jag undrar om det är några konstigheter med detta som gravid.

• Svar på tråden Medfött navelbråck
  • 1cappuccino

Jag har navelbråck och är gravid i vecka 22. Bråcket putar ut, men jag kan enkelt trycka tillbaka det med fingrarna. Jag undersöktes innan graviditeten och läkaren sa att navelbråck är ofarliga så länge de går att trycka in. Oftast gör man inget åt dem. Om det skulle fasta ute och göra ont behöver man vård, sa min läkare. Annars lugnt. Men prata med läkare om du är orolig. 

• Anonym (O)
    1cappuccino skrev 2024-11-10 21:18:07 följande:

Jag har navelbråck och är gravid i vecka 22. Bråcket putar ut, men jag kan enkelt trycka tillbaka det med fingrarna. Jag undersöktes innan graviditeten och läkaren sa att navelbråck är ofarliga så länge de går att trycka in. Oftast gör man inget åt dem. Om det skulle fasta ute och göra ont behöver man vård, sa min läkare. Annars lugnt. Men prata med läkare om du är orolig. 

Jag kan inte trycka tillbaka det, har dock aldrig försökt förrän nu. Har ingen smärta av det eller övriga bekymmer och aldrig haft det heller. Får se om BM på RUL säger något.😊
Svar på tråden Medfött navelbråck