Man som har svårt att sköta hygienen. Haft exem som yngre. Har ni tips?
Min man har svårt att sköta hygienen enligt mig. Han byter kalsonger typ varannan dag och han tvättar inte könet, rumpan och under armarna varje dag. Han luktar ofta ingrodd svett och vårt sovrum luktar svett. Dock luktar han inte illa där nere men har problem med svamp till och från, speciellt när det är varmt ute. Jag upplever att det är oattraktivt och påverkar mig negativt då jag tycker det luktar äckligt både hemma och om honom. När han var yngre hade han eksem och han fick tips av läkaren att inte tvätta sig för ofta. På den tiden simmade han 4 gånger i veckan också i klorvatten. Dock inget som läkaren verkat reagera på för ingen vet varför han fått eksem från början. Dessutom hade han eksem några år efter han slutat simma. Nu har han inget exem alls.
Men någon med erfarenhet som kan tipsa om sätt för honom att kunna sköta hygienen utan att huden ska bli dåligt? Jag känner mig hemsk men jag står inte ut med den där svettlukten, står inte ut med svamp i ljumskarna som luktar så illa.
Har ni knep för att råda bot på hans svamp?
Han påverkas inte negativt av svettlukten, han känner den inte och tycker att jag överdriver. Svampen tycker han är väldigt jobbig att ha. Det kliar och svider.