Vad kan det vara? :(
Har haft sånt besvär med mitt underliv hela året och ingen gynekolog, läkare, vårdcentral eller barnmorska har kunnat hjälpa mig.
Har haft sånt besvär med mitt underliv hela året och ingen gynekolog, läkare, vårdcentral eller barnmorska har kunnat hjälpa mig.
Hej,
Förstår att det är jobbigt.
Jag har liknande besvär och har fått höra att jag är torr i huden.
Tvätta med olja, inte vatten. Smörj in ordentligt efter varje dusch och toalettbesök.
Jag testade också till slut positivt på ett svampprov och fick då Fluconazol utskrivet som äntligen hjälpte!
Är fortfarande väldigt torr, men svampfri
Hmm är det inte normalt med flytningar? Jag har det typ konstant
Hej,
Förstår att det är jobbigt.
Jag har liknande besvär och har fått höra att jag är torr i huden.
Tvätta med olja, inte vatten. Smörj in ordentligt efter varje dusch och toalettbesök.
Jag testade också till slut positivt på ett svampprov och fick då Fluconazol utskrivet som äntligen hjälpte!
Är fortfarande väldigt torr, men svampfri
Hmm är det inte normalt med flytningar? Jag har det typ konstant
Har du kollat upp bakteriell vaginos? Då luktar flytningarna typ lök..
Har du kollat upp bakteriell vaginos? Då luktar flytningarna typ lök..
Jag har haft och har till viss del problem med torr hud i underlivet och att det kliar ibland. Prova tvätta varannan dag om du brukar tvätta dig dagligen. (underlivet sa inte lukta hallon även om det inte ska stinka heller) tvätta med olja, smörj in med intim hudkräm dagligen och ha sköna kläder/ trosor och byxor som inte skaver eller sitter för tight åt. Torka försiktigt med mjuk handduk.
Tänk på att dricka tillräckligt med vatten, om du dricker dåligt kan det bidra till torr hud....
så jobbigt det låter! Kan tyvärr relatera.
jag har fått svamp av och till genom åren och även uvi många gånger.
är egentligen emot ?egenvård? men förstår din frustration när du har besvär, har sökt vård men ändå inte hittat rätt.
när det gäller uvi tar jag numera selexid direkt när jag känner symtomen. Ni som vet ni vet! det är
fruktansvärt obehagligt att känna att man kommer
sprängas och sen kommer det typ tre droppar På toaletten. Sen dricka 1-2 liter tranbärsjuice eller citronvatten. Inte äta socker -vet inte om Det är sant men jag upplever att både svamp och UVI är svårare att bli av med om man äter mycket sött. Jag vet inte om
det finns någon som helst vetenskaplig grund.
Problemet efter att jag behandlat UVI med antibiotika brukar svampen komma som ett brev på posten. Har alltid en extremt förpackning Fluconazol hemma.
det enda konkreta som jag märkt skillnad (förutom det självklara att kissa och tvätta underlivet ganska direkt efter sex) är ett receptfritt lila paket som
heter 4 Her. Den tar jag sen något
år
tillbaka och jag upplever att den gör mig
mer
?naturligt fuktig?.
har också alltid Pevaryl med mig. Salvan är
bra med om du ser att flytningarna är
gryniga så att du är säker så köp de vaginala kapslarna också. Säkerställ då att du placerar den så långt upp du bara kan och ligg still sen.