Vad tycker ni om namnen (pojke)?
Hej, jag och partnern planerar barn. Jag har redan nu en lista med namn, och nu är jag lite nyfiken på era åsikter!
Så, vad tycker ni om dessa pojknamn?
Hej, jag och partnern planerar barn. Jag har redan nu en lista med namn, och nu är jag lite nyfiken på era åsikter!
Ja du, det är väl bara att konstatera att vi inte har samma namnsmak.
Den värsta är ändå Paul. Fabian är väl den som är mest ok.
Paul - gillar inte. Låter märkligt på ett barn idag dessutom.
Fabian - Hade tyckt var ett hyfsat namn om inte ?fy fabian!? var en grej.
Dag - gillar inte. Låter märkligt på ett barn. Tänker en äldre/medelålders tandläkare eller lärare.
Nikolai - gillar namnet men känns alldeles för ryskt för en person som inte har ryskt/östeuropeiskt påbrå.
Jonah - gillar inte och stör mig på att det inte är s i slutet och alltså Jonas. Folk kommer säkert höra fel mycket också och anta att det är Jonas.
Emanuel - tanker e-manual alltså typ digital manual. Annars egentligen ett ok namn men inget jag skulle välja själv pga gillar det inte så mycket.
Jonah gillas av dessa
Glömde Fabian, när man skriver sitt svar kan man ju inte längre se omröstningen.
Inget egentligt fel på namnet, det är "Fy Fabian" som spökar. Föredrar Ossian, Julian eller Ilian.
inget som faller mig i smaken alls. Men det är bara jag
Hade nog röstat på Fabian om det vore för uttrycket fy Fabian. Det är tyvärr lite förstört av det. Så jag får säga Emanuel. Det är vackert, men kan möjligtvis upplevas lite långt.
Jag tycker nog Emanuel av de namnen. Eller kanske Jonah. Nikolai är väl ganska fint men tänker att då kanske många kommer tänka direkt att man har ryskt påbrå. Säger inte att det måste vara fel men jag om någon vet hur det är att bli misstagen för ryss jämt och ständigt haha , tydligen ser jag ut väldigt mycket som det, varit med om att folk börjar prata ryska med mig på tåget. I dagsläget kan det kännas lite sådär. Har inte ryskt påbrå men lite annat som kanske kan likna det.
Och ja jag vet att Nikolai inte bara är ett ryskt namn men tänker att det är det första man tänker.