• Anonym (GISSNINGSVIS)

Tvillinggraviditet??

Hej! Jag är nu gravid i vecka 9, vid ägglossningen för denna graviditet hade jag ont på båda sidor äggstockarna vilket jag annars inte brukar ha. Jag testade plus redan på äl +10 och har mått otroligt illa olikt mina tidigare grav då jag inte mått dåligt alls. Är det någon här som väntat tvillingar som säkert vet att de just denna gången hade ont i båda äggstockarna? Har inte ul förräl om 4v och är sååå otålig.

• Svar på tråden Tvillinggraviditet??
  • Anonym (F)

Det är inte ovanligt att plussa på ägglossning +10 och du kan ha haft ägglossning någon eller några dagar tidigare. I vilken vecka började du må illa? 

• Anonym (GISSNINGSVIS)

Helt säker på äl dag då jag tempar så det är inte en fundering kring det, började må illa i v 5/6, inte kunnat äta mat i stort sett alls, bara kall mat och frukt. Har dessutom rean känningar i fogarna och halsbränna vilket känns jättekonstigt då det är så tidigt. Har mått så himla bra de andra graviditeterna förutom foglossning i slutet av förra grav.. 🤔

• Daphodil

Också plussat äl+10, haft mycket känningar v 5-6. Inga tvillingar hittills

• Anonym (GISSNINGSVIS)

Tack för ditt svar! Minns du om du hade ont i båda eller ensidig värk de tillfällena du blev gravid? Ska bli otroligt spännande att se på ul då det känns som att det är så mycket som "avviker" från tidigare, men oavsett en/två eller fler så är jag glad, så länge det är friskt ❤️

• Anonym (F)
    Anonym (GISSNINGSVIS) skrev 2024-11-06 21:19:20 följande:

Helt säker på äl dag då jag tempar så det är inte en fundering kring det, började må illa i v 5/6, inte kunnat äta mat i stort sett alls, bara kall mat och frukt. Har dessutom rean känningar i fogarna och halsbränna vilket känns jättekonstigt då det är så tidigt. Har mått så himla bra de andra graviditeterna förutom foglossning i slutet av förra grav.. 🤔

Graviditeter kan skilja sig åt en del, och hur man mår psykiskt och om man är stressad kan spela in hur man mår. Finns det tvillingar i era släkter? Om du är väldigt or9ig kan du ju alltid betala för ett tidigt ultraljud.
  • Anonym (GISSNINGSVIS)
    Anonym (F) skrev 2024-11-07 18:57:36 följande:
    Graviditeter kan skilja sig åt en del, och hur man mår psykiskt och om man är stressad kan spela in hur man mår. Finns det tvillingar i era släkter? Om du är väldigt or9ig kan du ju alltid betala för ett tidigt ultraljud.
    Vi har en som skulle varit tvilling på mammas sida. Vi har ingen privat aktör här uppe som utför ultraljud så vitt jag vet.. Det är inte annat än att avvakta till tidiga ul i v 13
Svar på tråden Tvillinggraviditet??