• Anonym (IngenDuKänner)

Min pojkvän blir pressad på pengar

Hej. Detta kan bli en rörig text, men jag hoppas att ni vill läsa klart och ge mig era tankar och åsikter. 

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än ett halvår. Vi trivs otroligt bra ihop, har kul tillsammans och vi har ett väldigt kärleksfullt förhållande! Jag flyttade in hos honom ganska fort och det har verkligen fungerat hur bra som helst! 

Men igår kväll hände en sak. Jag pratar i telefon med honom då han var iväg på jobb. Under tiden får jag en notis från Instagram om att en person vill börja följa mig. Jag nekar detta då jag inte lägger till folk jag inte känner eller vet vilka de är. Kort därpå får jag ett DM från denna personen. Personen skriver på engelska och berättar att ?den? har information om min pojkvän. Jag tror först att detta är en bluff men det visar sig att det inte är det. Den här personen skriver att ?den? har sexuella bilder och videos på min pojkvän, och om han inte betalar 6000kr så kommer det att läckas. Jag får se dessa bilder och videos och det stämmer, det är han. Jag får lite panik och börjar ställa frågor som när exakt dessa bilder och videos skickades, och jag fick tillbaka svaret att de skickades alldeles nyss, fast igår då. Jag konfronterar min pojkvän i telefon och är extremt upprörd. 

Han berättar då att för ungefär ett år sen så matchade han med en tjej på Tinder. De skrev i ungefär en månad tills de började skicka sexuella bilder och videos till varandra. Kort efter det så började denna ?tjejen? att pressa honom på pengar så tillslut betalade han cirka 7000kr för att de inte skulle läcka bilderna och videorna. Därefter så blockerade han kontot. Igår var det då samma person/personer som hörde av sig igen och pressade honom på pengar. Jag frågade honom exakt anledning till varför han fortsatte skicka bilder igår trots att han vet att de kommer pressa honom på pengar, och han svarar då att de säger åt honom vad han ska skicka och om han inte gör det så läcker de allting. Detta hände på Snapchat. Jag har sagt åt honom att han MÅSTE anmäla detta. Han säger sen förlåt och att han inte vågat berätta detta, vilket jag ändå förstår. Men jag vet liksom inte hur jag ska tänka eller resonera? Jag tycker det är konstigt att han bara lägger till okända personer på Snapchat, han är ju tillsammans med mig? Jag har fått se bild från hans bank där han har satt över 7000kr till denna personen för cirka 1,5 år sen. 

Hur ska jag tänka? Är jag blind? Är det något jag inte ser? 

• Svar på tråden Min pojkvän blir pressad på pengar
  • Anonym (S)

Det där måste ju anmälas. Blivit utpressade i 1,5 år, hur mår din kille? Låter fruktansvärt

• Anonym (IngenDuKänner)
    Anonym (S) skrev 2024-11-05 21:48:07 följande:

Det där måste ju anmälas. Blivit utpressade i 1,5 år, hur mår din kille? Låter fruktansvärt

Har sagt flera gånger att han måste anmäla detta. Han mår okej. Han är ganska stängs av sig när det kommer till att prata känslor, så det kan vara ganska svårt för mig att nå fram ibland. Jag försöker finnas där och stötta och förklara att han verkligen kan prata med mig om allt, oavsett vad det är. Jag vill ju att han ska känna att han kan vara öppen med mig om vad som helst. 

• Anonym (Måste anmäla)

Han måste anmäla det. Det är ligor som håller på så och säkert flera utsatta. Om inte för sin egen skull så för de andra drabbades. 

• Anonym (Öööh?)

Spontan- vem fan bryr sig om nakna bilder på random man? Bögar?

Om han inte har en abnormt stor kuk eller är vanställd på något utmärkande sätt lär det drunkna i mängden/aldrig bli sett av en kotte så jag fattar inte varför han ens bryr sig om han inte tänkte bli statsminister eller så.

Bara sluta betala och säga jaha, men gör ni det då...

• Anonym (Öööh?)

Och OM mot förmodan någon man känner ser det så säger man bara "det är AI, det är några som jävlas med mig".

Problem solved.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Öööh?) skrev 2024-11-06 19:42:02 följande:

Spontan- vem fan bryr sig om nakna bilder på random man? Bögar?

Om han inte har en abnormt stor kuk eller är vanställd på något utmärkande sätt lär det drunkna i mängden/aldrig bli sett av en kotte så jag fattar inte varför han ens bryr sig om han inte tänkte bli statsminister eller så.

Bara sluta betala och säga jaha, men gör ni det då...

Haha jag tänkte också det. Varför skulle man bry sig? Om nån vill se min sketna kropp på nätet så får de väl göra det då
  • Anonym (Asdfg)

Säg åt honom att meddela idioterna att lägg ut så många bilder de vill!

Varför är han så rädd att någon ska se han naken? Knappast som att man blir kickad från jobbet i Sverige.

Sådana här idioter ska enbart ha fingret, de slutar om din kille slutar bry sig.

Svar på tråden Min pojkvän blir pressad på pengar