• Anonym (hmm)

särskild prövning komvux matte3c?

Tja!

Jag jobbar på heltid och därför haft otroligt svårt att delta på alla lektioner på matten 3c. Jobbar skift så det är också svårt att delta på kvällslektioner. 

Jag pluggar bra själv och känner att youtube räcker gott och väl, därför funderar jag på att hoppa av kursen (började för ca 1 månad) och satsa på att göra prövning så pluggar jag själv, i min takt och när jag får tillfälle. 

Jag har köpt boken och känner att jag har kommit igång igen och repeterat grunderna. 

Frågan är nu om det är värt det? pluggar man hela boken isåfall? om man vill testa sig själv innan man gör provet, kör man NP eller hur gör man?

Dela gärna mer er hur ni tänker och varför!

• Svar på tråden särskild prövning komvux matte3c?
  • 567890

Jag kan bara svara på hur prövningen skulle sett ut på gymnasiet:

Du ska kunna hela kursen (kontrollera att din bok täcker hela kursen) och sen kommer du att visa dina kunskaper vid minst ett tillfälle. I matematik är det oftast nationella provet plus att det ibland är extra prov om betygsättande inte tycker att provet täcker alla kunskapskrav.

Mitt tips är att du hela tiden testar av dig själv och sen tränar på flera gamla nationella prov, på gymnasiet är det minst 80% som inte klarar sina prövningar så ta det på allvar direkt. 

Jag tror att det finns en kostnad för prövning på Komvux men är inte säker på hur det fungerar, kan vara värt att kolla upp.

Svar på tråden särskild prövning komvux matte3c?