• ts123

Livet är jävligt tråkigt.

Känns som jag har Sveriges tråkigaste liv, allt går bara runt i samma gamla tråkiga vardag.

Jag jobbar hemma och kan av olika anledningar inte byta jobb. Jag har två barn med det tredje på G + sambo.
    Har dåligt med vänner och har försökt skaffa ny men verkar ju vara helt omöjligt som vuxen.
    Har gått språkkurser, målerkurser m.m men ändå är livet lika jävla tråkigt.

Vad gör man för att livet ska bli kul? Min sambo är sämst i världen på att planera så allt sånt ligger på mig, sen har ju han vänner och hobbys så hans liv är nog mer kul än mitt.

Funderat på om jag ska börja med droger, va otrogen, stalka gamla pojkvänner eller vad som helst bara slippa den här gnagande känslan av ett tråkigt och ovärdigt liv.
    Känner verkligen att ingenting hjälper min tråk-ångest.

Ska väl tillägga att jag väntar på utredning för ADHD om nu det är viktigt. 
    Hoppas då på att bli sönder medicinerad så man kan känna lycka:D

• Svar på tråden Livet är jävligt tråkigt.
  • Anonym (B)

Har du jobb så har du kanske råd att åka på små resor. Nån helg då och då för att se nya platser. 
    Skaffa hund? Djur gör en glad.  Du kan ta denne på kurser och promenader. 

• Räkan77

Kan du inte försöka hitta vänner bland barnens kompisar? Man kanske inte hittar vänner för livet, men det är så mycket roligare att hänga med andra familjer på lekplatsen än att stå där själv.

• Mia448

Barnen är inte skojiga då?! Jag har ej barn men har jobbat på dagis och de kan säga rätt så roliga saker

• ts123
    Ascendere skrev 2024-11-05 16:55:52 följande:

Man har inte roligare än man gör sig var det någon som sa.

Ååh tack nu känns allt mycket bättre Skrikandes
  • ts123
    Räkan77 skrev 2024-11-05 16:41:32 följande:

Kan du inte försöka hitta vänner bland barnens kompisar? Man kanske inte hittar vänner för livet, men det är så mycket roligare att hänga med andra familjer på lekplatsen än att stå där själv.

Mia448 skrev 2024-11-05 16:43:21 följande:

Barnen är inte skojiga då?! Jag har ej barn men har jobbat på dagis och de kan säga rätt så roliga saker

Mina barn är tonåringar/preteen. Har lite hopp om att hitta nån på öppna förskolan när bebis kommer me. Har ju gått så där med de andra barnen...
  • Anonym (Man 9)

Ja förstår precis man väntar på att ha kul igen men inget e kul de e bara nödvändigt ont, Sen gillar ja inte stillsamt å tråkig så man somnar , förstår inte hur folk hittar lungt i ingenting, ja blir stressad när någon handlar går kör bil äter långsamt:)

• Anonym (Man)

Tja, men en ny bebis så kommer du snart ha fullt upp med vad allt det innebär. Men det låter ju som att du är socialt uttorkad. Det bästa du kan göra är nog att se dig om efter ett jobb där du får kollegor i vardagen. Varför kan du inte det?

• ts123
    Anonym (Man) skrev 2024-11-05 17:48:08 följande:

Tja, men en ny bebis så kommer du snart ha fullt upp med vad allt det innebär. Men det låter ju som att du är socialt uttorkad. Det bästa du kan göra är nog att se dig om efter ett jobb där du får kollegor i vardagen. Varför kan du inte det?

Jag hade ett annat jobb för ett år sen med kollegor, det var samma skit då tyvärr...
    Kanske bara får lära mig leva med att livet suger Tungan ute
  • ts123
    Anonym (Man 9) skrev 2024-11-05 17:27:42 följande:

Ja förstår precis man väntar på att ha kul igen men inget e kul de e bara nödvändigt ont, Sen gillar ja inte stillsamt å tråkig så man somnar , förstår inte hur folk hittar lungt i ingenting, ja blir stressad när någon handlar går kör bil äter långsamt:)

Ja exakt så!! Skönt att någon mer känner som jag även om det så klart inte är kul att må så här 😅
  • ts123
    Anonym (B) skrev 2024-11-05 16:41:27 följande:

Har du jobb så har du kanske råd att åka på små resor. Nån helg då och då för att se nya platser. 
    Skaffa hund? Djur gör en glad.  Du kan ta denne på kurser och promenader. 

Har funderat på det men eftersom jag bor i lägenhet och snart får barn tror jag inte att jag fixar båda
  • Anonym (Man 9)
    ts123 skrev 2024-11-05 17:55:17 följande:
    Ja exakt så!! Skönt att någon mer känner som jag även om det så klart inte är kul att må så här 😅
    Ja de finns ju fler , som har energi men inte lätt å lägga de på något å ja förstår  även att de går ut över brn å sambo , men ja de e för å nackdelar å må så här :)
  • Räkan77
    ts123 skrev 2024-11-05 17:01:24 följande:
    Mia448 skrev 2024-11-05 16:43:21 följande:

Mina barn är tonåringar/preteen. Har lite hopp om att hitta nån på öppna förskolan när bebis kommer me. Har ju gått så där med de andra barnen...
    Kolla med BVC om du kan få hoppa in i någon mammagrupp. 
  • ts123
    Räkan77 skrev 2024-11-05 19:37:39 följande:
    Kolla med BVC om du kan få hoppa in i någon mammagrupp. 
    Jo men det är ju ett tag kvar och föräldragruppen vi skulle gå är inställd pga brist på personal så det sket sig👌
Svar på tråden Livet är jävligt tråkigt.