• Anonym (Varför)

Varför kan vissa inte prata med någon av motsatt kön?

Varför tycker vissa att det är fel att prata med någon av motsatt kön eller måste nästan på ett aggressivt sätt påpeka att de har en partner? 

Jag var på en pubkväll med jobbet nyligen och träffade en kollega och hennes sambo. Vi satt och pratade en stund och kollegan (kvinna) gick för att köpa dricka. När hon gått frågade jag hennes sambo vad han jobbade med, han påpekade direkt att han var ihop med min kollega. Vilket är ett helskumt beteende. Ska inte säga att sånt här händer ofta men jag tycker det är ett helmärkligt beteende.

Jag är för övrigt också sambo och inte alls flörtig som person. 

• Svar på tråden Varför kan vissa inte prata med någon av motsatt kön?
  • Anonym (Sanna)

Vilken konstig kommentar. Trodde han att du inte visste och ville ragga, eller? 

• Anonym (Määääärkligt)

Det var det enda du sa?

-Vad jobbar du med?
    -Jag är tillsammans med din kollega.

Låter oerhört märkligt. Aldrig varit med om något liknande. Någonsin.

• Anonym (LoserMentalitet)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-05 15:10:55 följande:
    Varför kan vissa inte prata med någon av motsatt kön?

Varför tycker vissa att det är fel att prata med någon av motsatt kön eller måste nästan på ett aggressivt sätt påpeka att de har en partner? 

Jag var på en pubkväll med jobbet nyligen och träffade en kollega och hennes sambo. Vi satt och pratade en stund och kollegan (kvinna) gick för att köpa dricka. När hon gått frågade jag hennes sambo vad han jobbade med, han påpekade direkt att han var ihop med min kollega. Vilket är ett helskumt beteende. Ska inte säga att sånt här händer ofta men jag tycker det är ett helmärkligt beteende.

Jag är för övrigt också sambo och inte alls flörtig som person. 

loser-cuck till svensk som antagligen blev rädd för dig då du är en kvinna och tror han är otrogen om han andas in samma luft som du andas ut..
  • Anonym (Får inte /vill inte)

Det är nog olika skäl. En del får inte (Eller får och får men partnern gillar det inte) en del vill inte. 

Jag får mitt sociala behov genom min man, kollegor, kunder i butiken, ett par bekanta, internet....så jag har ofta inte lust att prata med nya människor.

• Anonym (Jodå)

Han såg på dig vad du var ute efter egentligen? snuskhummer! 

• Anonym (Jodå)

Men ärligt talat så låter det som ett missförstånd. kanske till följd av hög ljudvolym eller liknande, så trodde han nog att du menade vilken avdelning han jobbade på eller liknande, och försökte istället förklara sin koppling till föreget Och AW:n, och att han var där i egenskap av sambo och inte jobbade på samma företag. 

• Anonym (Määääärkligt)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-11-05 16:54:45 följande:

Men ärligt talat så låter det som ett missförstånd. kanske till följd av hög ljudvolym eller liknande, så trodde han nog att du menade vilken avdelning han jobbade på eller liknande, och försökte istället förklara sin koppling till föreget Och AW:n, och att han var där i egenskap av sambo och inte jobbade på samma företag. 

Ah, ja så måste det ju varit.
  • Anonym (Eva)

Så otroligt underligt, tror han att han är så fantastisk att alla tjejer som pratar med honom är ute efter något?

Men ibland är det nog bra att klargöra hur läget är från början. 

En gång för några år sedan var jag på resa på egen hand och hade en mellanlandning i Djakarta ett par-tre timmar. Jag var trött och hittade en lugn bar någonstans på flygplatsen för att ta en öl och försöka hålla mig vaken. Den ende andre kunden var en man i min ålder som satt ett par barstolar bort. Plötsligt vände han sig till mig och drog fram ett foto med en vacker ung kvinna, och lyckades förmedla att det var hans fru, trots att vi inte pratade något gemensamt språk, han kunde runt 15 ord engelska plus 5 ord franska och var från Jordanien. Sen satte han sig bredvid mig och vi hade en rolig, förvirrad konversation med teckenspråk och några engelska eller franska ord.

Honom förstod jag precis, han var uttråkad under en lång mellanlandning och ville prata med någon, men ville först klargöra att han var lyckligt gift, så att jag inte skulle tro att han försökte stöta på mig eller att det skulle framstå som om han uppförde sig opassande. Han var inte traditionellt klädd och satt och drack whiskey, men annars var han nog ganska traditionell muslim.

Just i den situationen kan jag förstå hur det var logiskt, men har aldrig varit med om samma situation som TS. 

• Anonym (Nej!)

Haha en narcissist kanske. Allt kretsar kring dem, alla vill ha demOskyldig

• Anonym (T)
    Anonym (Får inte /vill inte) skrev 2024-11-05 16:46:46 följande:

Jag får mitt sociala behov genom min man, kollegor, kunder i butiken, ett par bekanta, internet....så jag har ofta inte lust att prata med nya människor.

Då stannar man väl hemma istället för att gå på pubkväll?
  • Tukt

Frågan i rubriken och trådstarten tycker jag skiljer sig lite åt.
    Vad det gäller det första så finns det ju de som har svårt att förstå sig på människor som inte är som de själva, och därför har svårt att umgås.
    I det andra fallet kan det ju vara allt från svartsjuka till missförstånd hos den ena eller båda.

• Anonym (LoserMentalitet)
    Anonym (Får inte /vill inte) skrev 2024-11-05 16:46:46 följande:

Det är nog olika skäl. En del får inte (Eller får och får men partnern gillar det inte) en del vill inte. 

Då kanske man inte ska gå ut med sin partner och träffa hennes vänner!? Hnadlar väl om folkvett?!?!
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Määääärkligt) skrev 2024-11-05 16:30:45 följande:

Det var det enda du sa?

-Vad jobbar du med?
    -Jag är tillsammans med din kollega.

Låter oerhört märkligt. Aldrig varit med om något liknande. Någonsin.

Ja, det var det enda jag sa. Svaret var ordagrant: Jag är tillsammans med [kollegans namn] 
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-05 20:38:55 följande:
    Ja, det var det enda jag sa. Svaret var ordagrant: Jag är tillsammans med [kollegans namn] 

Läs inlägg #6, där har du förklaringen. 

sedan inser jag att du förmodligen inte är intresserad av den logiska förklaringen utan bara ville ha lite drama kring din tråd men det är OK. 

• Anonym (Määääärkligt)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-05 20:38:55 följande:
    Då är det väl helt klart som Jodå skrev, ett missförstånd och han svarade på varför han var på er AW.
  • Anonym (Kl)

Håller med dig TS, det var ett riktigt märkligt beteende av hennes partner. 

Svar på tråden Varför kan vissa inte prata med någon av motsatt kön?