• Anonym (Sthlm par 33år)

Stanna eller gå?

Jag är sambo med en kvinna sen 3 år. Sexet är okej, kunde absolut vara bättre enligt mig men inte enligt henne. Jag vet att hon har skickat röv bilder via snap innan vi träffades, och vet att hon "sex" chattat med folk osv.  Men med mig gör hon inget av det, kan knappt prata om sex. Jag känner liksom avundsjuka för jag vill ju att hon ska kåta upp mig med en snap kanske osv men nää. Absolut inte...
    Nu vet jag ej vad jag ska göra, stanna eller gå. Jag älskar henne men sex är viktigt för mig och varför ställde hon upp på saker innan vi träffades men inte nu med mig?? Hon har inget bra svar..

• Svar på tråden Stanna eller gå?
  • Anonym (M)

Ja, om det är så viktigt att få sexbilder av henne, så gör slut. För mig är det konstigt att göra slut på en annars bra relation av det skälet. Men mor du inte bra så gör du inte. 

Varför ens bli ihop med någon där ni inte vill samma saker? 

• Anonym (Jinhou)

Väldigt tråkigt att höra men jag tänker att du bör berätta hur du känner det för henne. Kommunikation är A o O och för att förstå varann så krävs det att man öppnar upp och säger vad man tycker o känner. 

Anonym (Jinhou) skrev 2024-11-05 08:58:36 följande:

Väldigt tråkigt att höra men jag tänker att du bör berätta hur du känner det för henne. Kommunikation är A o O och för att förstå varann så krävs det att man öppnar upp och säger vad man tycker o känner. 

Har försökt.. kommer ingen vart
  • Anonym (Gå)

dont marry a whore who fucks like a prude 

• Anonym (Lämna)

Om sexet bara är ok redan efter 3 år och hon inte verkar intresserad av nån förändring så tror jag erat sexliv kommer vara dött om några år. Lämna och hitta någon som har samma behov som dig.

• Hjelm

Det har aldrig slagit dig att hon förr gjorde saker som hon senare tappade intresse för - eller kanske faktiskt aldrig ens gillade?

Det är inte direkt ovanligt att man hamnar i olika faser sexuellt, och tyvärr är det också väldigt vanligt att man i yngre år gör saker som man egentligen inte vill eller tycker om pga förväntningar, normer och bekräftelse. Kanske har hon mognat i sin egen sexualitet nu och gör bara det hon själv vill och gillar.

Frågan är hur bra du själv är på att göra sex skönt, kul och intressant för henne? Den aspekten tänker du inte ens på, det är bara "jag jag jag".

Hursomhelst - att du känner att hon inte "kan" prata om ert sexliv är naturligtvis ett jätteproblem. Kommunikation är A och O. Men din inställning till det problemet är sorglig. Ingen oro för hur hon mår eller vad hon vill ha ut av sexet, bara ego hela vägen och hur hon ska ställa upp på allt du fantiserar om.

Är nog bäst för er bägge att ni går skilda vägar.

Just nu är det bara jag jag jag men så är det inte hemma. Jag försöker prata fråga vad hon vill vad hon gillar och det är bra som det är säger hon bara...

Svar på tråden Stanna eller gå?