• Anonym (.)

Snagga håret - Svårt att få jobb?

Jag undrar vad ni kvinnor tycker om snaggat hår och vad säger främst arbetsmarknaden/arbetsgivaren?

Till er som är arbetsgivare och så ser ni en man som har snaggat hår. Får ni en känsla av att han skulle kanske vara ''grov'' ''elak'' eller annan känsla som man kanske får, som gör att man blir avvisad från jobbet?

Jag har just nu tjockt och krulligt hår. Jag orkar inte gå till frisören. Jag funderar på att göra det, men det som känns mest största suget, är att faktiskt snagga av håret.

Jag börjar helt enkelt bli mer seriösare i min gymträning och det känns ganska skönt att duscha och så känner man sig mer renare vid snaggad hår.  Känns bara allmänt praktiskt att ha håret snaggad vid träning och det har jag alltid tyckt.

Visserligen är jag glad för håret. Men jag är osäker och vet inte vad kvinnor tycker och vet inte vad arbetsgivare tycker.

Jag har just nu två extrajobb, men skulle behöva heltidsjobb, så jag söker jobb fortfarande.

Får man dålig känsla, när man ser en man som är snaggad?

Jag har ärr som döljs när jag har längre hår. Och så kanske jag ser lite ''grov'' ut, fast jag är osäker.

Jag vet att det finns män som ser snälla ut och som ser bra ut vid rakad hår, men jag själv tycker att jag ser ''grov'' ut, fast jag är osäker. Jag vill förstås inte se ut som elak.

• Svar på tråden Snagga håret - Svårt att få jobb?
  • Dexter dot com

Det är ju så vanligt idag med rakad skalle så jag tror ingen höjer på ögonbrynet. Jag själv är kvinna och rakar skallen och har bara fått positiva reaktioner och tycker det är väldigt bekvämt.

• Anonym (.)
    Dexter dot com skrev 2024-11-05 07:18:08 följande:

Det är ju så vanligt idag med rakad skalle så jag tror ingen höjer på ögonbrynet. Jag själv är kvinna och rakar skallen och har bara fått positiva reaktioner och tycker det är väldigt bekvämt.

Som sagt, så beror det ju också på om man ser snäll ut. Jag ber om ursäkt, min tråd var lite otydligt, förlåt.

Det jag försöker säga, är att jag personligen är lite oroad hur jag som person med rakad hår skulle uppfattas som och om det skulle vara som så att det blir svårt att få jobb. Just av den anledningen att jag som person, dessvärre ser ''grov'' ut.

Jag tycker att jag ser typiskt kriminell ut eller hur man skall säga. Jag vet att kriminella kan se ut hur som helst. Men om jag använder ordet ''grov'', så ser jag helt enkelt ''grov'' ut. Jag tycker jag ser ''elak'' ut.

Det är synd att jag vågar skicka en bild här på Familjeliv. Jag kanske bara är osäker och bara inbillar mig.

• Anonym (Vanligt med inte snyggt)

Det är ju jättemånga tunnhåriga män som rakar av sig håret, så det är jättevanligt. Skulle nog bara tro att du är flinits. Men nej, snyggt är det inte.

• Dexter dot com
    Anonym (.) skrev 2024-11-05 07:36:12 följande:
    Som sagt, så beror det ju också på om man ser snäll ut. Jag ber om ursäkt, min tråd var lite otydligt, förlåt.

Det jag försöker säga, är att jag personligen är lite oroad hur jag som person med rakad hår skulle uppfattas som och om det skulle vara som så att det blir svårt att få jobb. Just av den anledningen att jag som person, dessvärre ser ''grov'' ut.

Jag tycker att jag ser typiskt kriminell ut eller hur man skall säga. Jag vet att kriminella kan se ut hur som helst. Men om jag använder ordet ''grov'', så ser jag helt enkelt ''grov'' ut. Jag tycker jag ser ''elak'' ut.

Det är synd att jag vågar skicka en bild här på Familjeliv. Jag kanske bara är osäker och bara inbillar mig.
    Klipp dig då i en kort frisyr tills du fått fast jobb och raka av dig håret senare. 
Svar på tråden Snagga håret - Svårt att få jobb?