Svårt att bli attraherad?
Har två tuffa separationer bakom mig, med båda hade jag en stark fysisk attraktion med. Kanske var det vad som drog oss till varandra och gjorde att vi höll ihop så länge för med facit i hand passade vi inte alls ihop för övrigt.Det är iaf många år sedan min sista separation och jag har blivit attraherad av nästan ingen sedan dess trots många dejter. Sen till slut träffade jag min nuvarande partner. En otrolig person på alla sätt och vis men jag tror inte jag är så fysiskt attraherad? Men jag blir attraherad när vi rör varandra och vill vara intim ofta. Detta har fått mig att fundera över om jag har väldigt svårt att känna fysisk attraktion till män som inte är jätte snygga. Samtidigt ser min partner bra ut, så då blir nästa fundering om det är vissa karaktärsdrag jag attraheras till sexuellt, som dessvärre inte är så attraktiva. Någon som känner igen sig? Kan överananlysera detta och blir förvirrad av mitt egna tänkande. Den jag har nu är den jag passat absolut bäst med under mitt vuxna liv, vi har bra sex och det finns nog ingen som skulle behandla mig så bra och göra allt för mig på detta vis. Det som skiljer sig är att där inte funnits några inslag av osäkerhet eller spänning på det sättet som mina två tidigare. Jag tyckte heller inte han var så fysiskt snygg när vi först träffades, ändå nu i efterhand snyggare än de två jag hade mina långa relationer med. Vi har heller inte varit ihop jättelänge(under 6 månader) och en vän tyckte jag inte behöver veta nu om detta är mannen med stort H eller mannen för nu. Det kan vara mitt ältande som påverkar hur jag känner. Jag är bra på det tyvärr.