Melonen18 skrev 2024-11-04 22:27:18 följande:
Illamåendet har varit påtagligt och jag mår ALDRIG illa. har även haft huvudvärk, tänkte att jag kanske blivit sjuk eller druckit/ätit dåligt, men så är inte fallet. Detta har varit senaste veckan. hoppade till när jag gick i trappan och det gjorde riktigt ont i brösten. Inte hänt förut innan mens! Är så förvirrad. Tog en gravtest ikväll, RFSU vanliga stickor. Det va negativt, men där strecket ska vara OM man är gravid så va det rött på ena kanten alltså precis i början av strecket men inget mer
Det kan vara så att du är gravid men det kan vara annat också. Ibland är kroppen svår att förstå sig på. Jag får aldrig magsjuka tex. När min man och barn ligger hemma och kräks är jag som vanligt. Sista det gick magsjuka på förskolan sa jag "jag har aldrig haft en riktigt magsjuka vad jag kan minnas" några dagar senare mådde jag dåligt. Så ibland överraskar kroppen.
Låter som det är lite väl tidigt för att illamående skulle vart ett symptom redan. Så med största sannolik het tror jag att illamående beror på annat. Är det något i ditt liv som ändrats på sistone? Stress? Matvanor? Ätit något dåligt osv ...
Om testet visar negativt och du skulle haft mens för några dagar sedan så tyder det på att illamående kan bero på annat. När jag testat tidigt har hela strecket synats men väldigt svagt. Att det bara syns i ena kanten är inte ett giltigt positivt test. Kan vara spökstreck som de kallas. Har du gjort helt rätt? Tagit med morgonrutin och doppat stickan till max strecket och tagit upp stickan efter rätt antal sekunder? Skulle jag misstänka graviditet fortfarande skulle jag tolka detta test som negativt och köpa ett digitalt test och göra det imorgonbitti. Vist skulle du redan haft mens?