• HundenVoffVoff

Upptagen/Singel? Vad är du? Och vad letar singlar?

Är du singel för att du vill vara singel eller är du singel för att du inte hittat något?
    Föredrar du att leva mer fritt eller saknar du ett stabilt förhållande?
    Varför är ni singel/söker förhållande?

• Svar på tråden Upptagen/Singel? Vad är du? Och vad letar singlar?
  • Anonym (Sanna)

Jag är singel för att jag nyss lämnat ett samboförhållande.  Nu vill jag vara singel ett tag för att läka mig själv. 

• Anonym (/)

Singel och har alltid varit det. Ofrivilligt. Hade gärna haft både relation och familj. Fast efter att ha levt alla år ensam så undrar jag hur lätt det skulle vara att bo ihop med någon. Särbo skulle nog funka bara jag hittade någon som var intresserad av mig.

• Tallskog

Singel efter ca 10 år som sambo, innan det 13 år. Vi gick isär som vänner och har ingen plan på att skaffa nån ny inom det närmaste. 

• Queen81

Nyligen träffat nån efter att ha varit singel i 1,5 år efter lång samborelation.

• Anonym (Trampad)
    Queen81 skrev 2024-11-04 16:52:11 följande:

Nyligen träffat nån efter att ha varit singel i 1,5 år efter lång samborelation.

Dejtade en tjej nästan ett år, blev fastbunden som hon brukar ibland sen ställde hon sig på mig och gjorde slut. Hon var från Bumble-appen.

Har avinstallerat.
  • Anonym (Komplicerat)

Det är lite komplicerat. Separerade från exet i våras. Vi var tillsammans i ca 20 år. Har en vän som jag tycker väldigt mycket om, vi ses när vi kan, har inget uttalat mellan oss men träffar samtidigt inga andra. Jag och vännen har båda barn, ingen av oss ser en framtid som sambos så länge barnen behöver oss, därefter får man se. Ser mig inte riktigt att bli sambo någonsin igen men den som lever får se. 

Så på pappret är jag singel. Det var inte meningen att det skulle bli som det är heller så jag har inte letat efter något. Det bara sammanföll sig att han och jag blev singlar ungefär samtidigt (vi har känt varandra i 24 år men haft ett långt uppehåll i att ses då vi haft respektive).

Svar på tråden Upptagen/Singel? Vad är du? Och vad letar singlar?