• Anonym (J)

Försummar barnen? Utbränd?

Jag har en släkting som träffat en kille ett tag, 8-9 mån. Bara det förhållandet tycker jag är märkligt då det gått så fort fram. Han friade nästan direkt och ville köpa hus m.m.  

Men ju mer tiden går desto mindre tar hon hand om barnen. Hon lämnar bort dom så fort hon kan till andra släktingar, en 6 och 9-åring. Fastän man märker att släktingarna inte orkar knappt så kommer hon med barnen och bara lämnar dom utan att fråga.

Vi har också åkt dit och passat dom och det är stökigt och stora högar med tvätt. Det finns ingen mat i kyl eller frys utan det får andra handla. Eller så tänker hon att barnen får äta det som finns. Hon har verkligen förändrats senaste året, eller sen hon träffade denna kille. Dessutom tycker jag att hon slutit sig mer och mer  

Jag tänker att hon är utbränd, kan det visa sig på så vis att man inte tar hand om hem och barn? Vill ej skriva för mkt men det finns saker att skriva som skulle få folk att tappa hakan. 

• Svar på tråden Försummar barnen? Utbränd?
  • Anonym (Em)

Är några red flags för en destruktiv relation i det du skriver. Fria tidigt, lämnar bort barnen och är mer sluten

• Anonym (J)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-04 09:04:58 följande:

Är några red flags för en destruktiv relation i det du skriver. Fria tidigt, lämnar bort barnen och är mer sluten

Ja det är nog det! Det finns många 🚩med honom. Det kanske är han som vill att hon ska lämna bort barnen så han kan vara själv med henne. För det är alltid när hon är med honom. Men självklart förstår jag att man kan vilja vara ensam med sin partner ibland med.

Hon drar sig för att prata med oss andra släktingar märker man. tack för svar. 

• Anonym (Elvira)

Droger, alkoholmissbruk? 

• Anonym (Elvira)

Släpp inte kontakten med henne. Hon behöver er, i synnerhet den dagen hon lämnar. 

• Anonym (O)

Man blir ledsen när man läser sånt här. Det låter inte som en bra förälder som enbart prioriterar den nya killen och lämnar bort barnen så fort hon kan. Stackars barn som blir försummade. Kan det bero på ett drogmissbruk? 

• Anonym
    Anonym (Elvira) skrev 2024-11-04 14:56:25 följande:

Släpp inte kontakten med henne. Hon behöver er, i synnerhet den dagen hon lämnar. 

Snarare den dagen hon blir dumpad.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym skrev 2024-11-04 18:54:47 följande:
    Snarare den dagen hon blir dumpad.
    Hon blir aldrig dumpad, snarare blir hon mördad den dag hon försöker lämna. Det är så det brukar se ut i såna här relationer.
  • Anonym (O)
    Anonym (J) skrev 2024-11-04 09:10:19 följande:

Ja det är nog det! Det finns många 🚩med honom. Det kanske är han som vill att hon ska lämna bort barnen så han kan vara själv med henne. För det är alltid när hon är med honom. Men självklart förstår jag att man kan vilja vara ensam med sin partner ibland med.

Hon drar sig för att prata med oss andra släktingar märker man. tack för svar. 

Har du en nära relation till henne så att du skulle kunna prata med henne och få henne att inse att hon försummar sina barn. 
  • Anonym
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-04 19:09:04 följande:
    Hon blir aldrig dumpad, snarare blir hon mördad den dag hon försöker lämna. Det är så det brukar se ut i såna här relationer.
    Nej, det är inte så det brukar bli.
  • Anonym (J)
    Anonym (Elvira) skrev 2024-11-04 14:55:13 följande:

Droger, alkoholmissbruk? 

Nej inget sånt 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-04 19:09:04 följande:

Det måste ju inte vara så. Är så trött på min egen röst för jag har tjatat om detta enda sen dom träffades typ. Att alla andra släktingar iaf borde hålla ett öga på henne, när hon precis lämnat en jobbig relation dök han upp och totalt "love bombade" henne. Behandlade henne som en prinsessa, tatuerade in hennes namn på kroppen, friade bestämde att flytta ihop vilket dom ska nu m.m. inom loppet av två mån.

men det är bara jag som uttryckt detta och det känns som att övriga är less på mig, att jag är negativ. "Han är ju så trevlig" typ  

vi är ganska nyfikna av oss med och det känns som att hon inte längre svarar medvetet i telefonen. Flera ggr nu har hon sagt att hon ska ringa upp men gör det ej. 

andra släktingar tar hand om hennes barn för hon har fullt upp på jobb. Men hon jobbar bara 25% hemifrån på hennes pappas företag. men säger att hon måste få jobba ifred hemma hos nya killen. 

• Anonym (Elvira)
    Anonym (J) skrev 2024-11-05 11:12:15 följande:

Det måste ju inte vara så. Är så trött på min egen röst för jag har tjatat om detta enda sen dom träffades typ. Att alla andra släktingar iaf borde hålla ett öga på henne, när hon precis lämnat en jobbig relation dök han upp och totalt "love bombade" henne. Behandlade henne som en prinsessa, tatuerade in hennes namn på kroppen, friade bestämde att flytta ihop vilket dom ska nu m.m. inom loppet av två mån.

men det är bara jag som uttryckt detta och det känns som att övriga är less på mig, att jag är negativ. "Han är ju så trevlig" typ  

vi är ganska nyfikna av oss med och det känns som att hon inte längre svarar medvetet i telefonen. Flera ggr nu har hon sagt att hon ska ringa upp men gör det ej. 

andra släktingar tar hand om hennes barn för hon har fullt upp på jobb. Men hon jobbar bara 25% hemifrån på hennes pappas företag. men säger att hon måste få jobba ifred hemma hos nya killen. 

:( Ajaj. Flera klassiska varningstecken på misshandelsrelation. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Elvira) skrev 2024-11-05 11:19:29 följande:
    :( Ajaj. Flera klassiska varningstecken på misshandelsrelation. 
    Det är det va! Så hemskt. Ska ta ett snack med övriga släktingar igen. 
  • Anonym (O)
    Anonym (J) skrev 2024-11-05 11:12:15 följande:

I det här fallet hade jag gjort en orosanmälan till Soc.
  • Anonym (BF)

Försök att få till umgänge med henne utan mannen. Fråga om hon vill göra något eller bjud in. Visa att du finns där för henne. Lyssna och var lyhörd. Kanske fråga något med försiktighet.

Svar på tråden Försummar barnen? Utbränd?