• Anonym (Oerfaren deluxe)

Kommer man reagera vid så liten mängd alkohol?

Har fått en tinktur mot förkylning, man ska bara ta 1-3 droppar per gång, alkoholen är 40%. Har aldrig druckit alkohol (ja jag är vuxen med råge). Kommer jag känna av alkoholen när det är så liten mängd och isf hur?

• Svar på tråden Kommer man reagera vid så liten mängd alkohol?
  • Anonym (Elken)

Förmodligen kommer du inte märka ngt alls. Men du kan ju börja med bara en droppe och se.

Men generellt säger jag så här: om den där tinkturen hade funkat så hade den skrivits ut i mängder över hela världen. Och det gör den inte. 

• Anonym (en whiskey)

Bästa boten mot förkylningar är att dra en ordentlig whiskey när det börjar killa i halsen. Inte 1-3 droppar vatten med någon millimol alkohol i. Det är definitivt inte värt pengarna utan endast för att luras..

• Anonym (Oerfaren deluxe)
    Anonym (en whiskey) skrev 2024-11-04 20:24:55 följande:

Bästa boten mot förkylningar är att dra en ordentlig whiskey när det börjar killa i halsen. Inte 1-3 droppar vatten med någon millimol alkohol i. Det är definitivt inte värt pengarna utan endast för att luras..

Inte alls. Visar bara att ni inte vet hur örterna fungerar, jag är inte nybörjare, har bara inte provat med alkohol.
  • Anonym (en whiskey)
    Anonym (Oerfaren deluxe) skrev 2024-11-04 21:13:05 följande:
    Inte alls. Visar bara att ni inte vet hur örterna fungerar, jag är inte nybörjare, har bara inte provat med alkohol.
    Placebo is a bitch.
Svar på tråden Kommer man reagera vid så liten mängd alkohol?