Ventilera om relationsproblem med sambo/äkta hälft
Hej!Lagom ospecifik rubrik, inte bestämt vad sytet är än - fråga hur ni andra gör/tycker eller för att främst ventilera/reflektera - sätta ord på mina tankar.
Börjar med en fråga och kompletterar med fler tankar varteftersom?kanske.
Ni som har en sambo/är gifta om något inte fungerar och ni känner att ni vill prata med någon om det (förutom med just partnern, även om det såklart vore bäst).
Vem pratar ni med då?
Känner inte att jag vill prata med mina föräldrar - vill inte att de ska oroa sig för mig. De behöver inte oroa sig för fysiskt våld, men de är väldigt gamla och oroar sig för minsta lilla och jag vill inte att det påverkar deras relation med min äkta hälft (vi ?umgås? ofta).
Känner inte att jag vill prata med mina närmsta vänner - samma där som ovan: känns inte schysst att berätta för någon som även min partner träffar då och då. Och vill inte att det eventuellt påverkar deras syn på/relationen med min partner.
Känner inte att jag vill prata med mina närmsta kollegor - för privat.
?och därmed tog det i princip slut på alla människor jag träffar i vardagen.
Hur gör ni?
(Ja, tankar kring skilsmässa har funnit av och till, men det är en process - jag är inte där än?kanske. Har en 6åring gemensamt och är fortfarande i fasen ?vill inte bara träffa barnet varannan vecka?, är orolig för att partnern ska träffa någon som inte blir en schysst bonusvuxen mot barnet, lite funderingar kring ekonomi, bostad mm. Min äkta hälft är inte helt ovetande, jag har sagt flera gånger när vi grälat att jag vill skiljas, men kanske inte tror att jag verkligen känt så/bara säger i stundens hetta).