• Anonym (Önskad 3:a)

Mannens föräldrar är totalt okänsliga

Jag och mannen har försökt få till ett tredje barn under 3 års tid och jag har haft åtskilliga missfall under de åren. 11 st totalt. Det har tagit hårt på mig, men jag har inte gett upp hoppet än utan vi fortsätter försöka. 

Svärföräldrarna är dock så jävla okänsliga och lägger sig i en massa. T ex kommer med en massa kommentarer om att vi ska sälja alla bebissaker vi har, barnsäng, barnvagn etc. Det sårar mig enormt för jag är INTE där mentalt och det känns som ett övertramp när de kläcker ur sig såna saker på löpande band. Mannen låtsas som ingenting inför dem också och biter inte ifrån. Så resultatet blir att jag både blir sårad av sånt de säger och besviken på mannen. 

Nån som har nåt bra förslag på hur jag kan hantera allt? Jag vill liksom att svärföräldrarna ska sluta med sina kommentarer. 

• Svar på tråden Mannens föräldrar är totalt okänsliga
  • Anonym (gammal kärring)

Men har du sagt det till dem rakt ut då?

"Jag vill att ni slutar tala om att vi ska sälja bebissaker för jag har inte gett upp än, ert snack får mig att må jättedåligt så antingen lägger ni ner det eller så kommer jag inte att vilja träffa er på ett tag."

En del fattar inget annat och då får man vara så tydlig.

• Anonym (Pi)

Har ni berättat att ni ens övervägt fler barn? 

Det kan räcka med att säga att vi inte tänker sälja det förren vi är helt säkra på att vi är nöjda med de två vi har. 

Sedan kanske det hade varit bra att berätta om 11 missfall. Det tär på er som par, men om inte omgivningen vet om det så kan de inte heller ta häsyn och förstå. Jag fattar ju om ni inte vill berätta att det är 11 missfall, men har ni under tre års tid fått missfall så påverkar det ju på flera fronter och kanske är bra att hinta lite till svärföräldrarna då. 

Du skriver att ni försökt under tre års tid. Inte hur gamla barnen ni har just nu är. Kanske har barnvagnen bara stått där i 5-6 år? Svärföräldrarna tänker att ni får både mer plats och en slant på kontot och försöker vara snälla. Visst - det är era saker och de har egentligen inget alls med det att göra. 

• Anonym (Toker)

Föräldrarna markerar mot dig.

Ifrågasätt varför förldrarna sparar en massa saker? Det ska ju ändå kastas, den dagen den.... dagen.

• Anonym (gammal kärring)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-03 14:34:51 följande:

Föräldrarna markerar mot dig.

Ifrågasätt varför förldrarna sparar en massa saker? Det ska ju ändå kastas, den dagen den.... dagen.

Ska man vara passiv-aggressiv så kan TS säga

"jag tycker ni kan ge oss XXX pryl i ert hem för ni ska ju ändå dö om ett tag och jag ser inte vad ni har för nytta av den, så hit med den nu bara!"

Nä men seriöst, man blir så less på folk som ska lägga sig i vad andra har för saker. Skit i det så länge inte röran är ohygienisk typ hoarding av mat.
  • Anonym (J)
    Anonym (gammal kärring) skrev 2024-11-03 12:44:47 följande:

Men har du sagt det till dem rakt ut då?

"Jag vill att ni slutar tala om att vi ska sälja bebissaker för jag har inte gett upp än, ert snack får mig att må jättedåligt så antingen lägger ni ner det eller så kommer jag inte att vilja träffa er på ett tag."

En del fattar inget annat och då får man vara så tydlig.

Jag håller definitivt med denna person! Du måste sätta ner foten för vad som är okej hur andra behandlar dig! dem är väll inte dina chefer över ditt liv? 

respekterar dem inte dig vad är det då för människor att ha i sin omgivning ? 

dessutom ta upp med din kille att du blir ledsen av att han inte heller ryter ifrån och försvarar dig 

Svar på tråden Mannens föräldrar är totalt okänsliga