• Anonym (Teresa Q)

Är ledsen för att min kille inte hälsade från mig. Överreagerar jag?

Just nu har jag pms och är nog lite allmänt känslig men så här var det:

Min killes svåger är på hospis pga terminal cancer. Jag har träffat honom ett par ggr och tyckte mycket om honom, detta innnan han blev sjuk. Han blev sjuk ganska snabbt för 2 månader sedan och de senaste två veckornar det riktigt illa. Jag är väldigt ledsen för deras fsmiljs skull, såklart.

I fredags skrev min kille att han och han och hans mamma skulle hälsa på svågern på hospice. Jag svarade "Ok. Tänker på er <3. Hälsa svågern och din mamma från mig"

Fick inget svar förrän i går kväll då han inte alls svarade på det jag skrev utan bara skrev om sin dag och frågade om min. Osv

Jag är lite ledsen att han inte hälsade sin mamma eller svågern från mig eller ens kommenterade det jag skrev. Vad tror ni?

Varit ihop i 10 månader. Har träffat hans syskon en gång och hans mamma lite kort 2 ggr.

• Svar på tråden Är ledsen för att min kille inte hälsade från mig. Överreagerar jag?
  • mammatill6

Du överreagerar. Hur vet du att han inte hälsade från dig? Och han har en person han har en relation till som är döende och mår spöket oerhört dåligt över det. När han träffar svågern är det massa känslor och du är inte just där i fokus.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Hur vet du att han inte gjorde det? Det är ju inget man berättar i så fall utan bara gör "NN hälsar", "hälsa tillbaka" typ ... betyder inte mer än så. Eller så glömde han det, just Du är nog inget han tänker på i det läget, det handlar inte alltid om dig!

• Dexter dot com

Du överreagerar! Bara för att han inte skriver att han hälsat från dig innebär inte att han inte har gjort det.

• Anonym (Sollan)

Men skärp dig för fan människa.

Han hälsade från dig även om han inte redogör någon hälsning tillbaka.

En ung man i hans familj ligger för döden och du tycker synd om dig själv i detta av en sån anledning.

Sjukt beteende.

• Anonym (Teresa Q)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-03 08:47:08 följande:

Hur vet du att han inte gjorde det? Det är ju inget man berättar i så fall utan bara gör "NN hälsar", "hälsa tillbaka" typ ... betyder inte mer än så. Eller så glömde han det, just Du är nog inget han tänker på i det läget, det handlar inte alltid om dig!

Ja tänkte han skulle skriva att de hälsa tillbaka. Kan ju ha varit så att han glömde hälsa iofs. Jag är själv ledsen atr jag aldrig lär träffa svågern i livet igen, även om vi alsrig hann få en relation.
  • Anonym (J)

Du vet kanske redan detta, men om du mår så här dåligt av pms så kan du få ssri (antidepp) utskrivet. Man tar det bara de dagar det behövs. 

• Anonym (Teresa Q)
    Anonym (Sollan) skrev 2024-11-03 09:09:35 följande:

En ung man i hans familj ligger för döden och du tycker synd om dig själv i detta av en sån anledning.

Sjukt beteende.

Förstår hur du tänker, men jag skrev ju även att jag är jätteledsen för deras familjs skull. 

Jag vill visa omtanke och blir nu osäker på hur jag ska agera. Ville fråga honom hur besöket gick osv och hur det kändes efteråt men nu vågar jag inte eftersom han ignorerade att svara på det jag skrev.

Tolkade det lite som "nä du SÅ nära relation har vi inte" vilket isf är sårande om det kommer från ens pojkvän. Men hoppas han inte menade det så.
  • Anonym (Teresa Q)
    Anonym (J) skrev 2024-11-03 09:14:04 följande:

Du vet kanske redan detta, men om du mår så här dåligt av pms så kan du få ssri (antidepp) utskrivet. Man tar det bara de dagar det behövs. 

Jag har funderat på det. Provade Setralin en gång dock och fick enorma sömnsvårigheter och sömnbrist är jag verkligen känslig för :(
  • Anonym (Teresa Q)
    Anonym (Sollan) skrev 2024-11-03 09:09:35 följande:

Sjukt beteende.

Sjukt hit och sjukt dit. Lite otrevligt av killen att inte tacka för omtanken? Ingen jättegrej men är väl vanligt hyffs
  • Anonym (Teresa Q)
    mammatill6 skrev 2024-11-03 08:44:47 följande:

Du överreagerar. Hur vet du att han inte hälsade från dig? Och han har en person han har en relation till som är döende och mår spöket oerhört dåligt över det. När han träffar svågern är det massa känslor och du är inte just där i fokus.

Kan ju inte veta men då hade iaf jag skrivit att de hälsar tillbaka eller "det ska jag göra".  Kändes skumt att han svarade på allt i mitt meddelande utom just det.
  • Dexter dot com
    Anonym (Teresa Q) skrev 2024-11-03 09:26:15 följande:
    Förstår hur du tänker, men jag skrev ju även att jag är jätteledsen för deras familjs skull. 

Jag vill visa omtanke och blir nu osäker på hur jag ska agera. Ville fråga honom hur besöket gick osv och hur det kändes efteråt men nu vågar jag inte eftersom han ignorerade att svara på det jag skrev.

Tolkade det lite som "nä du SÅ nära relation har vi inte" vilket isf är sårande om det kommer från ens pojkvän. Men hoppas han inte menade det så.
    10 månader är ju inget långt förhållande så det mest naturliga är ju att han vänder sig till sin familj. Fråga ingenting utan säg att du förstår att han har det jobbigt och att du finns där OM han behöver stöd och vill prata.
  • Anonym (Sollan)
    Anonym (Teresa Q) skrev 2024-11-03 09:32:52 följande:
    Sjukt hit och sjukt dit. Lite otrevligt av killen att inte tacka för omtanken? Ingen jättegrej men är väl vanligt hyffs
    Det är vanligt hyfs att inte bete sig som DU gör.
  • Anonym (Teresa Q)
    Anonym (Sollan) skrev 2024-11-03 10:28:24 följande:
    Det är vanligt hyfs att inte bete sig som DU gör.
    Jag sa att jag tänker på deras familj och bad honom hälsa. Vad i beteendet är sjukt?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Teresa Q) skrev 2024-11-03 11:01:39 följande:
    Jag sa att jag tänker på deras familj och bad honom hälsa. Vad i beteendet är sjukt?
    Hur du beter dig NU är faktiskt helt sjukt. Du måste söka hjälp oavsett om detta beror på pms eller någon form av psykisk ohälsa. Din reaktion och dina tankar gällande en liten sak som i hans värld garanterat är helt oviktigt just nu är verkligen extremt självcentrerat. Igen - allt handlar inte om Dig! Nu gäller det hans nära anhörige som är döende!!!

Ofattbart verkligen....
  • Fiona M

Ja. Du överreagerar.

Hantera din osäkerhet utan att lägga det på honom.

• Anonym (Teresa Q)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-03 11:26:24 följande:
    Hur du beter dig NU är faktiskt helt sjukt. Du måste söka hjälp oavsett om detta beror på pms eller någon form av psykisk ohälsa. Din reaktion och dina tankar gällande en liten sak som i hans värld garanterat är helt oviktigt just nu är verkligen extremt självcentrerat. Igen - allt handlar inte om Dig! Nu gäller det hans nära anhörige som är döende!!!

Ofattbart verkligen....
    Jag misstänkte att  jag överreagerade men ville se vad folk tycker. Självklart betyder inte detta att jag kommer ta upp det här med honom eller göra en grej av det, jag fattar ju att svågerns mående måste vara prio för familjen 
Svar på tråden Är ledsen för att min kille inte hälsade från mig. Överreagerar jag?