• Anonym (Fåfäng)

Ögonlocksplastik

Någon som gjort det? Jag har bestämt mig för att åtgärda mina påsar under ögonen och även hängande övre ögonlock. Då jag hittar lite information om operationen frågar jag här, även om jag förstås kommer att fråga kirurgen så småningom.

Hur ont hade ni efteråt?
    Upptäckte folk runt er att ni är opererade? Hur länge var ni borta från jobbet?
    Ångrar ni någonting med operationen?
    Hur valde ni klink och kirurg? Tycker att det finns så få recensioner...

Kommer säkert fler frågor vartefter.

• Svar på tråden Ögonlocksplastik
  • Anonym (Minna)

Fick ögonlocken fixade av Regionen, lokalbedövning. Var hemma 1 vecka. Var lite öm kanske 4 dagar men inte farligt alls. Vad andra tycker är ointressant för jag gjorde det för min egen skull.

• Anonym (Fåfäng)

Tack för svar!

4 dagars ömhet låter inte så farligt. Även om de säger att nedre ögonlock är lite längre läkning på så ger det en bra indikation åtminstone. Jag gjorde bröstförstoring för några år sedan, och då hade jag fruktansvärt ont i flera veckor efteråt.  Lite orolig för massor av smärta nu, men det låter som sagt lovande det du skriver.

Använde du kylmask? Hur länge hade du blåmärken?

• Anonym (Minna)

När det var jobbigt blötte jag en gästhandduk, la mig ner en stund, det kändes bra väldigt länge. Att läsa eller tv-tittande kortare stunder första kvällen. Hade inga tydliga blåmärken.

• Anonym (Fåfäng)
    Anonym (Minna) skrev 2024-11-02 19:35:30 följande:

När det var jobbigt blötte jag en gästhandduk, la mig ner en stund, det kändes bra väldigt länge. Att läsa eller tv-tittande kortare stunder första kvällen. Hade inga tydliga blåmärken.

Hur upplevde du själva operationen? Behövde du själv ombesörja att blunda, tex? Hur obhagligt var det?

Jag har läst att vissa tyckte det liknade att gå till tandläkaren vad gäller obehag.
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Fåfäng) skrev 2024-11-06 08:46:38 följande:
    Hur upplevde du själva operationen? Behövde du själv ombesörja att blunda, tex? Hur obhagligt var det?

Jag har läst att vissa tyckte det liknade att gå till tandläkaren vad gäller obehag.
    Blunda gör man automatiskt för de grejar, rengör, ritar och diskuterar så de inte tar för mycke så man inte kan blunda ordentligt efteråt. 

Det enda jag kände var när de gjorde första snittet men det kanske var för bedövningen inte tagit ordentligt sen kände jag inget mer, annat än att de flyttade runt sina händer på ansiktet. Var Inte ens obehagligt.
Svar på tråden Ögonlocksplastik