Abort eller ej
HEJ
Jag har fullständig panik och vet inte vad jag ska göra. Vet inte om det är gravidhormonerna som spökar eller ej.
Jag har alltid velat ha ett tredje barn men min man inte. Så sista tiden har jag ställt in mig på att det inte blir fler eftersom vi inte försökt att bli gravida. Nu hände det ändå, en miss på när ÄL var. Jag är gravid och vet varken ut eller in. Jag får bara panik på tanken att vara gravid (mått dåligt tidigare graviditeter) och jag får panik över tanken att göra en abort. Jag kan liksom inte ta det här valet och tiden bara går.
På tisdag har vi tid för att säkerställa graviditetsvecka och även tid för en abort eftersom jag är i v 8+2 nu ville de boka in det då det är kort tid kvar för hemabort om man väljer det. Men jag kan verkligen inte ta detta beslut då jag är rädd att jag ångrar mig sen när gravidhormonet går ur.
Någon annan som varit i denna situationen med samma känslor? Jag har ju alltid luskat ett tredje barn men nu börjar jag ju fundera över om man orkar en till? Orkar man börja om med en liten igen? Kommer vår familj hålla? Orkar man en liten med snart två tonåringar?