• Anonym (.)

Socialregistret som partner, hjälp!

Hej! Min sambo söker nu om att få ett umgängesbeslut via tingsrätten. Vi har fått ett brev att dom ska få in socialregister, brottsregister och misstankeregister. Det står att ens eventuella partner också kollas.

jag har en del skulder, inte mycket men min sambo vet inte om dom. Kommer det att synas i socialregister? Och är det något dom kan tänkas ta upp i ett umgängesmål isåfall? 

Tacksam för svar !

• Svar på tråden Socialregistret som partner, hjälp!
  • Anonym (.)

Tar gärna emot svar med någon med erfarenhet och inte googlar. 

• Anonym (C)

Skulder syns inte där. Det får du ju ha. Är du involverad med Kronofogden för indrivning kan det vara mindre bra. Med skulder med avbetalningsplan är ingen fara. Det är ju inte kriminellt. Så oroa dig inte. Fråga soc istället vad allt betyder och vilka konsekvenser olika saker kan ge. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2024-11-09 16:42:14 följande:

Skulder syns inte där. Det får du ju ha. Är du involverad med Kronofogden för indrivning kan det vara mindre bra. Med skulder med avbetalningsplan är ingen fara. Det är ju inte kriminellt. Så oroa dig inte. Fråga soc istället vad allt betyder och vilka konsekvenser olika saker kan ge. 

Har en mindre skuld hos kronofogddn som nu dras på min lön, det slutar om 2 månader. Så det är det jag är orolig för. 
  • Anonym (C)

Nej då. Var inte orolig för det. Du har ju tagit ansvar och betalat av det. Jag tänker att det finns andra grejer att fokusera på istället. Soc är skyldiga att utreda. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2024-11-10 00:48:05 följande:

Nej då. Var inte orolig för det. Du har ju tagit ansvar och betalat av det. Jag tänker att det finns andra grejer att fokusera på istället. Soc är skyldiga att utreda. 

Tack, hoppas du har rätt! tänker att det är ett umgänges ärende och inte vårdnadsärende, samt jag är bara partner till personen som vill ha umgänge så hoppas inte mitt ekonomiska väger in på det..
  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (.) skrev 2024-11-09 12:12:34 följande:

Tar gärna emot svar med någon med erfarenhet och inte googlar. 

Ja om inte fakta duger så.... Tror knappast att de andra i tråden som svarat har erfarenhet heller, men det är väl ok då antar jag.
  • Anonym (.)
    Anonym (Google is your friend) skrev 2024-11-10 10:16:36 följande:
    Ja om inte fakta duger så.... Tror knappast att de andra i tråden som svarat har erfarenhet heller, men det är väl ok då antar jag.
    Fast googlar man så står det blandat, att det står med och att det inte står med. Du kommer med en tråkig attityd direkt och man kan väl ändå få efterfråga folk med kunskap/erfarenhet om denna fråga? jag har ju googlat hur mycket som helst och det är det som gör mig förvirrad. 
Svar på tråden Socialregistret som partner, hjälp!