• Gråsparv11

När spricker bubblan?

Min man och jag har varit gifta i nästan 30 år. De senaste 5-6 åren har det gått minst sagt  trögt. Och för er som nu kommer att säga att man ( jag) måste försöka lite, så kan jag säga att du anar inte vad jag har försökt!! Jag har sett igenom fingrarna med både alkoholism och kränkningar.
    För ca 7-8 månader sedan började jag misstänka att min man hade intressen på annat håll. En kvinnlig kollega, det klassiska. Och nu misstänker jag inte längre, jag vet. Jag är ingen snokare, men vill man använda saker som klassas som afrodisiakum så får man gömma det lite bättre, jag bor också här. Han vet inte att jag råkat springa på hans gömma. Jag bidar min tid.
    Det finns andra saker i hans beteende som gör mej misstänksam också. Tex  kan rada upp mängder med exempel på hur han pratar om henne , och hur han ser på mej. Jag har nya kläder, nytt hår ( har peruk pga sjukdom) , salongsfixade ögonbryn och  naglar, har efter 30 år börjat sminka mej, men nej , ingen reaktion. Får positiva kommentarer från kollegor, och tom  av folk jag inte känner på ICA, men av honom? Nej. Däremot är han väldigt snabb med kritik. För någon månad sedan hade jag tagit ner en gardin och glömt ett häftstift på ett köksbord. Det fick jag höra direkt! Varför det inte kom bort från bordet? VA? Barnen hörde också ( de är vuxna) så då kände han sig stolt över sig själv.
     När tänker han berätta? Hur var det för dej, du som haft en partner som varit otrogen , eller om du varit otrogen själv. När spricker det?

• Svar på tråden När spricker bubblan?
  • Anonym (E)

Varför lämnar du inte en sådan man...?

• Anonym (Ylva)
    Gråsparv11 skrev 2024-11-02 06:58:31 följande:

Jag har sett igenom fingrarna med både alkoholism och kränkningar.

Varför?

Har du människor i ditt liv som på allvar menar att det är okej att han behandlar dig illa och att det är ditt fel om du inte står ut? I så fall behöver du sortera bort de människorna från ditt liv och hitta en bra terapeut. Du är värd bättre!
  • fornminne

Bubblan lär inte spricka förrän antingen du eller han sticker hål på den.

Jag förstår inte heller hur du har kunnat leva i detta så länge. Men jag förmodar att det inte alltid har varit dåligt? Men frågan blir ju ändå om du vill fortsätta ha det så här. Vill du leva så här när du blir gammal? Resten av ditt liv? Jag gissar att du är minst 50 år, men du har fortfarande många år kvar.

Jag känner en kvinna som skilde sig efter 40 år med sin alltmer alkoholiserade, ibland våldsamme man. Hon var i pensionsåldern när hon äntligen tog steget. Det är aldrig för sent!

• Anonym (Tvillingmorsan)

Att inte ge upp för lätt handlar om normala relationsproblem, medan barnen växer upp osv.

Att jobba på relationen, ha rimliga förväntningar. De flesta långa relationer går upp och ner.

Det handlar INTE om att finna sig i det du verkar bli utsatt för. Det låter som du borde ha skilt dig för länge sen.

• Elis73

Vad får du ut av att gå och hålla på och vänta? Otrogen eller inte så verkar du inte tycka om din man. Skilj dig!

Svar på tråden När spricker bubblan?