• Anonym (Jessan)

Rökning/e-cigg ammande

Hej! Jag har länge vart rökare, mer än halva mitt liv. Började röka riktigt ung(13 år, sjukt ja vet!).. idag 30 år. Men hade inga problem alls att sluta röka rakt av då jag blev gravid, var ju för lilla barnets skull och ville inte att barnet skulle ta skada.

Idag är sonen född, och efter förlossning tänkte jag inte riktigt att jag ändå inte får röka eftersom man ammar, och barnet kan ta skada så/bli nikotin beroende. Jag hade tänkt att "åh när jag föder kan jag ta nån cigg om jag blir sugen"..rökning var ju en slags "avslappning" och "get away" för mig. Underlätta mitt psyke och fick bort lite stress, samt att få den njutningen... men min BM förklara att detta inte borde ske... Tänkte därför ut tanken att jag ska hålla mig så länge jag klarar, men blir ju röksugen, så min fråga nu, hur är det med nikotinfri e-cigg?? Jag vill inte vara heltidarökare så länge jag ammar, men menar nångång bara för att underlätta röksuget. Vad anser ni själva? Hur gör ni, röker ändå cigg/eller e-cigg? (Dömer ingen).

Håll god ton och respektera varann!

• Svar på tråden Rökning/e-cigg ammande
  • MsM84

Rekommenderar varmt boken äntligen icke rökare av Alan Carr. Den boken fick mig att inte vilja röka och jag har inte rökt en enda cigg på 13-14 år efter att innan ha misslyckats försöka sluta flera gånger.

Svar på tråden Rökning/e-cigg ammande