Biverkningar efter 1,5 år på mellanpiller?
Hej! Vet inte riktigt om tråden hamnade i rätt forum nu, är lite osäker på var den passar bäst. Hur som helst.
För kanske 1,5 år sedan så bytte jag från kombinerade ppiller till mellanpiller, efter att ha använt ppiller sedan 2020.
När jag bytte till mellanpiller var jag lite orolig för biverkningar som t ex oregelbundna blödningar och så. Men som tur var så har jag helt och hållet sluppit både blödningar och andra biverkningar.
För ungefär en månad sedan så fick jag dock väldigt "konstiga" symtom, så pass att jag trodde att jag kunde vara gravid. Det var jag dock inte. Sen gick det någon vecka och då fick jag "mens" istället? Nu är det väl kanske 1,5 vecka sedan jag hade "mensen", och nu blöder jag IGEN!
Har som sagt aldrig haft några som helst biverkningar eller något av varken mellanpiller eller ppiller för den delen. Tycker att det är jättekonstigt att det ska börja efter 1,5 år??? Jag har varit i kontakt med vårdcentralen men de säger bara att "det är normala biverkningar av mellanpiller". Någon som varit med om liknande eller har någon aning om vad det kan bero på? :)