• uddan99

Mens 14 dagar sen

Hej! Jag är nu på dag 49 i min cykel som vanligtvis är 35 dagar lång. Tog ÄL test runt dag 19 som var positiva. Vi har haft oskyddat sex ca var fjärde dag sedan dess. 

min mens är nu 14 dagar sen och jag har tagit flera graviditetstester som är negativa. Har haft symtom som illamående, trötthet, ömma bröst och molande värk i nedre delen av magen. Ingenting tyder på att mensen är på väg. 

jag håller på att bli fullständigt galen på att det känns som att jag är gravid men att testen visar fel. Lyckades tjata mig till ett läkarbesök om en vecka efter att barnmorskan i princip dumförklarade mig för att jag var stressad över det här. Önskar bara att mensen skulle komma så vi kan börja försöka nästa cykel igen för nu Har jag ingen aning om vad som händer i min kropp. 

någon som varit med om något liknande? :(

• Svar på tråden Mens 14 dagar sen
  • Anonym (r)

Det händer nog de flesta någon gång i livet att mens hoppar över någon eller flera månader. Dumt om det händer mitt i barnskaffandet men inget som brukar vara orsak till någon större oro, vanligtvis får man vänta 6 månader på en tid för utebliven mens.

• Anonym (Mom)

Att man får positivt ÄL-test är ju ingen garanti för att ett ägg släpper tyvärr. Så kanske har du inte haft ÄL? Ibland utebliver ÄL utan att det är nåt konstigt. Eller så försöker din kropp ägglossa på nytt, kanske har den lyckats och så blir ju BIM förskjuten. 

Om du hade ÄL runt dag 19 borde du 14 dagar senare fått ett positivt graviditetstest om du var gravid. Alla dina symtom kan lika väl vara pms.

Tyvärr är det väl troligt att du inte är gravid. Kanske att ÄL varit senare och skulle du blivit gravid av senare ÄL så kanske det ännu är för tidigt för att testa. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (r) skrev 2024-10-31 15:51:25 följande:

Det händer nog de flesta någon gång i livet att mens hoppar över någon eller flera månader. Dumt om det händer mitt i barnskaffandet men inget som brukar vara orsak till någon större oro, vanligtvis får man vänta 6 månader på en tid för utebliven mens.

Jo så är det nog.. Min mens var borta nästan 3 månader i vintras. Blev orolig för att det kunde vara tidigt klimakterium (är 36). Den kom tillbaks precis när jag hade tid för att kolla upp det (samma dag) , läkaren trodde att det berodde på amning (ammade bara väldigt lite , barnet är 2) eller stress, det var inte tidigt klimakterium iallafall.  

Blev iallafall gravid 3 månader efter att den hade kommit tillbaks , är i vecka 24 nu. Så tror inte att det var något som var fel, det blir nog bara så ibland. Jag fick tid för att kolla upp det fast den inte hade varit borta i 6 månader men det är kanske olika. Bokade tid hos privat gyn (som har avtal med landstinget) som jag har varit hos förut pga rikliga blödningar. 

Svar på tråden Mens 14 dagar sen