• Anonym (Solsken)

Är guld pråligt?

Är vanligt svenskt rött guld pråligt jämfört med vitt guld?

• Svar på tråden Är guld pråligt?
  • Anonym (Nä)

Nej, men finast blir om man går efter sin hudton.

• Anonym (Hm)

Nej, det tycker jag inte

• Aniiee

Jag skulle vilja hävda att det inte är metaller eller stenar som är pråliga, utan vad man gör med dem.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Annat)

Nej, det är inte guld iväg som gör något pråligt? det är vad man gör med det och sammanhanget som avgör om det är pråligt eller inte

ett smycke i silver eller plast kan vara pråligt för att det är för stort och för utsmyckat för att passa till både bäraren , situationen och klädseln i övrigt 
    medan ett smycke i guld kan vara precis rätt i storlek och utformning till just denna situation Eller vara för litet och obetydligt i samma situation och nästan försvinna istället för att vara det där lilla extra som vi vill att smycken ska vara 

• Anonym (Solsken)
    Anonym (Nä) skrev 2024-10-30 21:18:36 följande:

Nej, men finast blir om man går efter sin hudton.

Om man kan klura ut vad man passar i så... Kanske dras man undermedvetet till det som ser bäst ut?
    Aniiee skrev 2024-10-30 21:20:34 följande:

Jag skulle vilja hävda att det inte är metaller eller stenar som är pråliga, utan vad man gör med dem.

Utveckla gärna.
    Anonym (Annat) skrev 2024-10-31 08:32:45 följande:

Nej, det är inte guld iväg som gör något pråligt? det är vad man gör med det och sammanhanget som avgör om det är pråligt eller inte

ett smycke i silver eller plast kan vara pråligt för att det är för stort och för utsmyckat för att passa till både bäraren , situationen och klädseln i övrigt 
    medan ett smycke i guld kan vara precis rätt i storlek och utformning till just denna situation Eller vara för litet och obetydligt i samma situation och nästan försvinna istället för att vara det där lilla extra som vi vill att smycken ska vara 

Låter som att man måste lära sig att ha rätt smycke till rätt situation. Vad tycker du passar till vardags t ex?

Svar på tråden Är guld pråligt?