Hon umgås med andras vänner bakom ryggen
Min morsa har en förmåga att ha kontakt och umgås med andras vänner och bekanta bakom ryggen på dom.
Som tonåring märkte jag att mina vänner var hemma hos mig på fika när jag inte var hemma men morsan gjorde dom till sina vänner. Det samma gällde åtminstone en föredetta pojkvän efter att vi hade gjort slut. Det här gjorde hon bakom ryggen på mig och fast jag sa ifrån.
Hon pratade även ofta med sin systers ex-man som systern hade noll kontakt med pga vårdnadstvist.
Vidare har hon umgåtts med sin egen mammas väninnor bakom ryggen på mamman och alla har blivit svurna till att inte berätta det för hennes mamma.
Sen ett par år så har hon börjat ha kontakt med en gammal kompis till mig som inte ens jag har kontakt med längre. Den här kompisen kände aldrig min morsa då jag träffade kompisen som vuxen. Men dom har fått kontakt på social media på något vis och nu pratar morsan med henne. När jag frågar varför i helskotta dom har kontakt så säger morsan att hon ju "måste svara". Men jag är säker på att hon även kontaktar min kompis.
Vad är det för fel på människan som ska ha kontakt med sina närståendes vänner bakom ryggen på dom?