Hjälp, vad göra?!
Någon som fått en muskelbristning? Mer specifikt vid revbenen.
Jag har sjukt ont! Ont att röra mig, ont att bara andas. Läkaren sa bara att jag får ge det tid. Är det verkligen rimligt att bara ha det såhär? Hur länge?
Någon som fått en muskelbristning? Mer specifikt vid revbenen.
Jag har sjukt ont! Ont att röra mig, ont att bara andas. Läkaren sa bara att jag får ge det tid. Är det verkligen rimligt att bara ha det såhär? Hur länge?
Ingen?
Jag fick något liknande efter en allergireaktion där jag hostade sönder mig. Det gjorde hemskt ont, men jag är inte säker på om det var ett brutet revben eller en muskelbristning. Jag tror på det första när jag utgår från hur det kändes. Precis som för dig gjorde det sjukt ont att andas, ligga på sidan eller ens röra sig. Att hosta var väldigt smärtsamt. Brutna revben skulle visst läka av sig själv inom några veckor och det tog nog ungefär sex veckor innan jag kände mig någorlunda normal igen. Hoppas min upplevelse kan vara till någon hjälp!
Det kan göra sjukt ont, ja, och det finns inte så mycket att göra utöver att kanske knapra lite alvedon/ipren några veckor, eller läga på iprenkräm. Och binda upp kan hjälpa också bara man inte gör det för hårt.
Tack för era svar!
Känns hemskt att tänka att jag ska behöva ha det såhär i flera veckor!
Tack för era svar!
Känns hemskt att tänka att jag ska behöva ha det såhär i flera veckor!
I slutet var det inte lika smärtsamt heller!
Sjukt ont ska du väl inte behöva ha.
Har du försökt med alvedon eller ipren?
Om det inte hjälper så behöver du kanske något starkare?
Sjukt ont ska du väl inte behöva ha.
Har du försökt med alvedon eller ipren?
Om det inte hjälper så behöver du kanske något starkare?
Jag fick en muskelbristning vid förlossningen. Det kändes som en rejäl spark i bröstkorgen varje gång jag andades. Det var skitjobbigt, men ja, det går över. Och även om det tar tid så blir det iaf gradvis bättre ganska snabbt.
Jag fick en muskelbristning vid förlossningen. Det kändes som en rejäl spark i bröstkorgen varje gång jag andades. Det var skitjobbigt, men ja, det går över. Och även om det tar tid så blir det iaf gradvis bättre ganska snabbt.