• Anonym (Tessan)

Pappor som inte tar ansvar

Har stött på män genom åren som har en mycket skev uppfattning om vad det är att vara förälder. 

Dom träffar sällan sina barn men när dom väl gör detta så går dom med barnen på museum, kommer med fina presenter och går på tivoli.

Dom själva ser inget problem med sitt föräldraskap. När dom pratar om att dom ska träffa barnen så handlar det om att hitta på en bra aktivitet eller en bra present. Det är nästan en besatthet i att hitta en rolig leksak. 

Vad är det för fel på dessa pappor? Dom har dragit tidigt från barnets mammor. 

• Svar på tråden Pappor som inte tar ansvar
  • Anonym (b)

Vissa av dem är mansbebisar. 

• PH76

Var träffar du dessa män? Jag känner en hel del skilda män (och kvinnor) och har aldrig varit med om något annat än varannan vecka.

• Anonym (Tessan)
    PH76 skrev 2024-10-30 10:32:51 följande:

Var träffar du dessa män? Jag känner en hel del skilda män (och kvinnor) och har aldrig varit med om något annat än varannan vecka.

På jobbet 
  • PH76
    Anonym (Tessan) skrev 2024-10-30 10:50:57 följande:
    På jobbet 
    Wow, det är en helt främmande verklighet för mig.
  • Anonym (Em)

De vill inte ta ansvar men ha en plats i barnens liv ändå.

• Anonym (Rutinerad)

Man har även olika förmåga att bedöma innan om det är en vettig ansvarstagande person. Då är risken mindre att han viker ner sig när man skaffat barn tillsammans.

Tänk inte på vad han säger och lovar, utan hur han tar ansvar rent praktiskt i andra aspekter av livet - innan ni skaffar barn ihop.

• Giftskåneman

De vill göra nåt  kul med  barnet, nåt som de kan prata med barnnen om.
    Även varannanhelgsmammor gör  roliga saker med barnen

• Tow2Mater

Så du har aldrig träffat en pappa vars barn bor med mamman då hon flyttade med barnet innan det var fött, och han efter att han åkt ett par timmar för att hämta barnet för helgumgänge planerar att traggla matteuppgifter och skrivstil på lördagen, medan söndagen innan han kör tillbaka barnet ska spenderas med att lära barnet dammsuga, städa toaletterna och putsa skorna? Konstigt att du inte stött på detta (ironi).

• Anonym (Tessan)
    Tow2Mater skrev 2024-10-30 12:29:22 följande:

Så du har aldrig träffat en pappa vars barn bor med mamman då hon flyttade med barnet innan det var fött, och han efter att han åkt ett par timmar för att hämta barnet för helgumgänge planerar att traggla matteuppgifter och skrivstil på lördagen, medan söndagen innan han kör tillbaka barnet ska spenderas med att lära barnet dammsuga, städa toaletterna och putsa skorna? Konstigt att du inte stött på detta (ironi).

Handlar mer om vad fokuset är på. 
  • Anonym (E)

Fast det är väl rätt självklart att om man inte ses så ofta så vill man göra något extra kul ihop, varannan helg är inte mycket, det är dessutom endast lördagen som blir en hel dag.

När jag hade varannan vecka så försökte jag också göra extra roliga saker på helgen, för nästa helg skulle vi ju inte ses och kunna göra något, sen så är det ju även så att du bara har de som berättar om det, det är väl ingen som säger att vi ska bara spela tv spel hela helgen liksom

Svar på tråden Pappor som inte tar ansvar