Anonym (Så rädd) skrev 2024-10-31 13:26:22 följande:
Kan tillägga att även jag haft missfall tidigare vilket jag sa till gynakuten, ändå var det ingen som rekommenderade mig att boka in en undersökning, tvärtom :(
Hade ett MA i augusti i vecka 10. Var helt förkrossad över det och sen överlycklig nu när jag redan två månader efter blev gravid igen. Och så händer detta..
Får jag fråga, hade du några graviditetssymptom innan blödningen? har dessa i sånt fall försvunnit eller är de kvar?
Jag var inte annat än trött och svullen om magen men båda dessa försvann i samband med blödningen, så det gör mig extra orolig. Hade ömma bröst innan också men det försvann typ 2 dagar innan blödningen och det var inget jag reflekterade över? känner mig SÅ ogravid just nu 😭😭
Jag hade flera gravid symtomer innan missfallet. Och kände tydligt växtvärk och att det är något där i magen. När blödningen kom och blev mer med klumpar så försvann växtvärken och känslan som var i livmodern. Jag känner ingeting längre i magen.
Jag hade inte mer än molande mensvärk och ont i ryggen. Så det är definitivt missfall. Nu har jag slutat blöda i 2 dagar nu. Enorma tröttheten och lite illamående till och från sitter kvar. Testa imorse negativt. Och testade ägglossning för skoj skull så var även där negativt.
Jag är så ledsen och sörjer enormt. Det är min tredje missfall sedan i somras så det har varit intensivt. Vi trodde att vi fick till denna gång men icke. Vi har fått bekräftat för oss oavsett att läkaren säger det inte påverka men det har påverkat oss alla tre gånger. Efter samlag så blöder jag dagen efter alla dessa gångerna.
Så nästa gång vi plussar ska vi kontakta gyn för att få progesteron spruta för att förstärka.
Hur ska man liksom kunna vara glad för nästa plus när man kommer vara orolig för varje dag om det kommer att klara sig 😞.
Hur har det gått för dig, blödde du länge och känner du något?