• Anonym (Teresa)

Ett sms om dagen- svalt intresse eller normalt?

Träffat en kille i 5 månader, har nyligen uttalat att vi är ihop. Hans sms-stil är att skriva ett (ofta ganska långt) mess på kvällen me nästan aldrig sms:a fram och tillbaka under dagen. (Med undantag för när nåt kräver svar rel omgående, t.ex kan du ses/ringas ikväll). Ses gör vi 1-2 ggr vecka.

Mina kompisar tycker det är lite märkligt då de sms:ar sina killar lite fram och tillbaka under dagen vilket jag också gjort mes tidigare partners. 

Min kille hör alltid av sig först om inte jag gör det så känns som att han inte hade gjort det om han inte var intresserad.
    Om jag skickar ett mess på dagen får jag oftast svar kring kl 20-21.

Är det här ett vanligt kommunikationssätt?

• Svar på tråden Ett sms om dagen- svalt intresse eller normalt?
  • Anonym (M)

Jag har själv inte tid att sitta och SMS:a under dagarna, vad är det folk skriver egentligen som är så viktigt? 

• Anonym (?)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-29 08:43:07 följande:
    Ett sms om dagen- svalt intresse eller normalt?

Träffat en kille i 5 månader, har nyligen uttalat att vi är ihop. Hans sms-stil är att skriva ett (ofta ganska långt) mess på kvällen me nästan aldrig sms:a fram och tillbaka under dagen. (Med undantag för när nåt kräver svar rel omgående, t.ex kan du ses/ringas ikväll). Ses gör vi 1-2 ggr vecka.

Mina kompisar tycker det är lite märkligt då de sms:ar sina killar lite fram och tillbaka under dagen vilket jag också gjort mes tidigare partners. 

Min kille hör alltid av sig först om inte jag gör det så känns som att han inte hade gjort det om han inte var intresserad.
    Om jag skickar ett mess på dagen får jag oftast svar kring kl 20-21.

Är det här ett vanligt kommunikationssätt?

Jag hade tyckt att det var konstigt att min pojkvän väntade till kvällen innan han svarade på ett sms. Tar några sekunder att svara så hur upptagen kan man vara?

• Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-10-29 10:12:43 följande:
    Jag hade tyckt att det var konstigt att min pojkvän väntade till kvällen innan han svarade på ett sms. Tar några sekunder att svara så hur upptagen kan man vara?

Tror du alla har arbeten där man har mobilen på sig hela tiden? 

Har haft flickvänner som skickar sms om allt möjligt, det mesta totalt meningslöst. Då svarar jag inte. 
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-10-29 10:18:20 följande:
    Tror du alla har arbeten där man har mobilen på sig hela tiden? 

Har haft flickvänner som skickar sms om allt möjligt, det mesta totalt meningslöst. Då svarar jag inte. 
    Ts frågade vad som var normalt och vanligt. Jag är 40+ och har aldrig varit med om att en partner väntar till 20-21 med att svara när jag hör av mig. Finns säkert undantag med vissa jobb där man är helt isolerad och jobbar till kvällen - men vanligt, nej
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-10-29 10:20:45 följande:
    Ts frågade vad som var normalt och vanligt. Jag är 40+ och har aldrig varit med om att en partner väntar till 20-21 med att svara när jag hör av mig. Finns säkert undantag med vissa jobb där man är helt isolerad och jobbar till kvällen - men vanligt, nej
    Nu vet vi ju inte om hans livssituation. Men han tycker väl att det räcker att konversera en gång om dagen och då gör han det mer omfattande. 

Att sitta och skicka meningslösa sms flera gånger om dagen känns inte meningsfullt. Självklart svarar man om det är något väsentligt, men inte på frågor om hur lunchen var, eller om man är saknad. 
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-10-29 10:26:30 följande:
    Nu vet vi ju inte om hans livssituation. Men han tycker väl att det räcker att konversera en gång om dagen och då gör han det mer omfattande. 

Att sitta och skicka meningslösa sms flera gånger om dagen känns inte meningsfullt. Självklart svarar man om det är något väsentligt, men inte på frågor om hur lunchen var, eller om man är saknad. 
    I ett äktenskap, visst. Men dom har nyligen blivit tillsammans. Står fast vid att det inte är vanligt även om vissa tycker att det är rätt att bara ha kommunikation en gång om dagen. 
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-10-29 10:26:30 följande:

Sen kan det ha lite med ålder att göra. Unga brukar skriva oftare än äldre
  • Internetpirat
    Anonym (?) skrev 2024-10-29 10:12:43 följande:

Tar ju inte några sekunder om man skickar långa mess. Är det "hej hur mår du" är det väl annat men TS skrev att killen skickar paragrafer.
  • Anonym (?)
    Internetpirat skrev 2024-10-29 10:55:29 följande:
    Tar ju inte några sekunder om man skickar långa mess. Är det "hej hur mår du" är det väl annat men TS skrev att killen skickar paragrafer.
    Menade att han inte svarar på det hon skickar. Ett svar behöver ju inte vara så långt. Låter lite fyrkantigt av honom om han måste skicka jättelångt som svar också. Räcker ju med några ord som visar att han läst och tänker på henne under dagen
  • Anonym (Frida)

Nu har jag och min kille varit ihop i tre år, men även i början hördes vi inte massa under dagarna. Vi skriver (och svarar) ganska direkt om det är något man snabbt vill ha svar på, typ vilken tid vi ska ses, om man ska handla/boka något, etc. Annars skriver vi något meddelande på kvällen. Vi hörs inte varje dag, men pratar desto mer när vi ses. Vi behöver inte söka bekräftelse flera gånger dagligen på att vi fortfarande bryr oss om varandra. 

• Dardi007
    Anonym (Frida) skrev 2024-10-29 20:38:02 följande:

Nu har jag och min kille varit ihop i tre år, men även i början hördes vi inte massa under dagarna. Vi skriver (och svarar) ganska direkt om det är något man snabbt vill ha svar på, typ vilken tid vi ska ses, om man ska handla/boka något, etc. Annars skriver vi något meddelande på kvällen. Vi hörs inte varje dag, men pratar desto mer när vi ses. Vi behöver inte söka bekräftelse flera gånger dagligen på att vi fortfarande bryr oss om varandra. 

Är din kille gift ?
  • Anonym (Tvärtom)

Ärligt talat låter det som att han visar väldigt mycket intresse!

• Anonym (Frida)
    Dardi007 skrev 2024-10-29 20:46:50 följande:
    Är din kille gift ?
    Eh, nej?! Du menar för att vi inte hörs hela tiden? Vi har väl bara inte behov av att höras flera gånger om dagen. 
    Vi är i högsta grad officiella - umgås med barn, släkt och vänner på båda sidor, osv.
Svar på tråden Ett sms om dagen- svalt intresse eller normalt?